ناوگان اتوبوسرانی در اولویت شهرداری تبریز نیست

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز از قرار نگرفتن شرکت اتوبوسرانی در اولویت اصلی هزینه‌های شهرداری خبر داد و گفت: در هزینه‌های شهرداری اتوبوسرانی جزو اولویت‌های اصلی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، روح‌الله رشیدی در جلسه امروز _بیست‌وچهارم مهر_ کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری در خصوص گزارش تکمیلی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که در شورای شهر وجود داشت که برخاسته از نیاز مردم است، موجب شد از اول شورا مستمرا وضعیت اتوبوسرانی را پیگیر شویم و بیشتر از زاویه عملیاتی، نگاه کنیم و علت توفیق نداشتن این است که در هزینه‌های شهرداری اتوبوسرانی جزو اولویت‌های اصلی نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه جلسات قبل نیز پیگیر خریدهای جدید و روند واگذاری بودیم، در این جلسه گزارش تکمیلی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رامین خدایی، معاون شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز در خصوص آخرین وضعیت قراردادها خاطرنشان کرد: برای ۴۳۴ دستگاه، قراردادهایی در این دوره شورا منعقد شده است که در نوع خود، بی‌سابقه بود. در مجموع، ۱۳۴ دستگاه از شرکت‌های عقاب افشان و ایران خودرو دیزل خریداری شده است که جزو قراردادهای دارای سهمیه دولتی هستند.

وی ادامه داد: به شرکت ایران خودرو دیزل ۵۴ میلیارد، پول پرداخت شده است که بابت آن، ۲۳ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته شده است و همچنین ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به شرکت عقاب افشان پرداخت شده است که بابت آن نیز، ۱۵ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم.

یعقوب وحیدکیا، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز نیز در ادامه جلسه کمیسیون خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که اگر در زیر سطح زمین خدمات‌رسانی انجام می‌شود، مردم با اطمینان خاطر بتوانند از این خدمات، استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در مورد عملکرد شش‌ماهه در حوزه منابع و عمرانی موضوع اصلی، بحث اوراق است که پیگیری شد که اوراق شهرداری جزو تعهدات دولت باشد، امروز مجوز فروش از بانک مرکزی، صادر و اوراق، به فروش خواهد رفت.

کد خبر 800921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.