یک ریال اعتبارات عمومی به صدرا تعلق نگرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به اینکه یک ریال اعتبارات عمومی به صدرا تعلق نگرفته است، گفت: وقتی صحبت از برابری و عدالت اجتماعی می‌شود، مردم باید برابری را حس کنند، نه اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران به بخش مرکزی شیراز اختصاص پیدا کند و یک ریال به شهر صدرا نرسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر صدرا، روح‌الله شجاعیان در آئین آغاز به کار دفتر مراجعات مردمی ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در شهر صدرا با بیان اینکه فعالیت دفاتر نمایندگان، بخشی از بار پاسخگویی شورای اسلامی شهر را کم می‌کند، اظهار کرد: با جایگاهی که این نماینده مجلس در کمیسیون امنیت ملی دارند، تقاضا داریم که ایجاد فرمانداری صدرا در اولویت‌های این شهر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات زیاد شهر صدرا، به حضور نماینده دولت به صورت فرمانداری یا فرمانداری ویژه اکنون نیاز است تا سال ۱۴۰۵ که سرشماری انجام شود، بار جمعیت کنونی صدرا ثبت و اعمال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به موضوع وصول لایحه تبدیل چند شهر جدید به شهرستان در مجلس تصریح کرد: درخواست داریم صدرا، دومین شهر پرجمعیت استان فارس از این قافله عقب نماند.

شجاعیان همچنین به تعیین نشدن اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی استان برای شهر صدرا پرداخت و خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارند اما از اعتبارات عمومی بهره‌مند نیستند که این موضوع خلاف قانون اساسی است، در حالی که زمانی که صحبت از برابری و عدالت اجتماعی می‌شود، مردم باید برابری را حس کنند، نه اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران به بخش مرکزی شیراز اختصاص پیدا کند و یک ریال به شهر صدرا نرسد، یا اعتبارات این شهر را برای ساخت آزاد راه‌های شیراز بوشهر و شیراز اصفهان هزینه کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰ درصد هزینه احداث آزادراه شیراز بوشهر به عهده شرکت عمران صدرا گذاشته شده است، درحالی که اگر شرکت عمران صدرا اعتبار کافی دارد، اولویت این است که زیرساخت‌های شهر را تکمیل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا همچنین خواستار تعیین تکلیف مدیریت دوگانه شهر صدرا شد و از نمایندگان مجلس خواست هر نماینده یک یا دو مورد از مسائل و چالش‌های صدرا را پیگیری کنند.

کد خبر 800892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.