انتظار برای بهره‌برداری مرکز توانبخشی شهرستان لنده ۵ ساله شد

مجتمع توانبخشی شهرستان لنده در سال ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شد و به گفته مسئولان بعد از نزدیک به پنج سال این مجتمع دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مجتمع توانبخشی شهرستان لنده، یکی از چندین پروژه نیمه‌تمام در این شهرستان محسوب می‌شود که نزدیک به پنج سال است که جامعه هدف چشم انتظار بهره‌برداری از این مجتمع هستند.

سال ۱۳۹۹ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و در راستای کمک به جامعه معلولان شهرستان لنده کلنگ بنای مجتمع توانبخشی در این شهرستان به زمین زده شد و قرار شد که این مجتمع با همکاری بهزیستی استان و بنیاد مستضعفان ساخته شود و در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد.

رقیه دهقان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۱۳۸۳ در مجلس شورای اسلامی، قوانین جامع حمایت از معلولان در ۱۶ ماده‌قانونی به تصویب رسید و بر اساس این قوانین حقوق معلولان در جامعه به رسمیت شناخته شده است که همه ادارات و نهادها مکلف به اجرای آن هستند.

وی افزود: مرکز توان‌بخشی بهزیستی شهرستان لنده از جمله پروژه‌های مشترک با بنیاد مستضعفان است که در سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

دهقان تصریح کرد: در همان ابتدای کار بحث همکاری برای اجرای پروژه تا اخذ مجوز ساخت‌وساز از شهرداری در موافقت‌نامه اولیه کسب شد و پروژه به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از روند تعطیلی دوباره پروژه در چندین جلسه با شهرداری لنده بحث نظام‌مهندسی و هزینه‌های آن مطرح شد که باتوجه به اینکه پروژه خود دارای مهندس ناظر از نظام‌مهندسی بوده، این مشکل فعلاً برطرف شده‌است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط مدیرکل و معاون امور عمرانی سازمان بهزیستی استان و بهزیستی شهرستان لنده با مسئولان بنیاد مستضعفان و شرکت اسکان مقرر شد که سازمان بهزیستی با تأمین اعتبار اولیه پنج میلیارد ریال فعلاً شروع به کار کند و در ادامه نیز بنیاد مستضعفان نیز سهم مشارکتی خود را پرداخت کند.

وی افزود: در تفاهم‌نامه اولیه سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان، مقرر شده بود که بنیاد مستضعفان پروژه را به طور ۱۰۰ درصد تکمیل و تحویل سازمان بهزیستی دهد و سازمان بهزیستی نیز مکلف به خرید و تأمین تمام تجهیزات و نیازمندی‌های این مرکز است که امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

کد خبر 800882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.