مهلت ۳ ماهه مالک برای اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: اگر مالک نسبت به رأی کمیسیون تجدیدنظر ماده ۱۰۰ اعتراض داشته باشد، می‌تواند ظرف سه ماه شکایتی در دیوان عدالت اداری ثبت کند.

مهرداد محلوجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون بر اساس تبصره‌های ذیل ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها می‌تواند در مورد تخلفات ساختمانی تصمیم‌گیری کند؛ این تصمیمات شامل مواردی همچون رفع تخلف، تخریب، قلع‌وقمع و جریمه است.

وی با بیان اینکه افرادی که به رأی کمیسیون اعتراض دارند، می‌توانند ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی بدوی به رأی صادره اعتراض کنند، پس از اعتراض کمیسیون تجدیدنظر تشکیل می‌شود، افزود: این کمیسیون از نمایندگان دادگستری، شورای اسلامی شهر و وزارت کشور تشکیل شده است و مجدد به موضوع رسیدگی و رأی تجدیدنظر صادر می‌کند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر مالک نسبت به رأی کمیسیون تجدیدنظر ماده ۱۰۰ اعتراض داشته باشد، می‌تواند ظرف سه ماه شکایتی در دیوان عدالت اداری ثبت کند.

محلوجی ادامه داد: دیوان عدالت اداری نیز رأی صادره را بررسی و اگر به این نتیجه برسد که در صدور رأی اصول سه‌گانه (فنی، شهرسازی، بهداشتی) رعایت نشده است، رأی را به کمیسیون صادرکننده ارجاع می‌دهد تا دوباره بر اساس اصول سه‌گانه بررسی و در صورت نیاز از کارشناس رسمی دادگستری جهت ارائه نظر استعلام و سپس مبادرت به صدور رأی کند.

کد خبر 800789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.