بازگشت ۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد کشور

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و منهدم شد، اما در سال‌ جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سعید غلامی باغی در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی این سازمان اظهار کرد: در یک روز از فرسودگی ۱,۱۰۰ میلیارد تومان کالا جلوگیری شد و به چرخه مصرف باز گردانده شد.

وی با بیان اینکه ۴۸ برابر میانگین سه سال گذشته کالا به فروش رفته است، افزود: در شش ماهه سال جاری نیز فرایندها و نرخ‌ها مثبت بوده است، همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالاها استرداد و منهدم شد، اما در سال جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشته است و پویایی و حرکت را به وضوح می‌توان مشاهده و لمس کرد.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: تمرکز فروش کالای سازمان در پنج استان متمرکز شده و با توجه به تمرکز تجارت خارجی در چند نقطه کشور طبیعی است.

غلامی باغی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات از پنج استان کشور صورت می‌گیرد، عنوان کرد: به همین دلیل تعیین‌تکلیف و فروش سازمان به همین گونه است و در حالی که در گذشته سالانه ۱۱ مورد مزایده برگزار می‌شد، اما در حال حاضر بالای ۴۰ مزایده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با روش‌های نوین ۱۱ مرحله حراج حضوری را به ۸۰۰ مرحله حراج نوین و الکترونیکی تبدیل کردیم، بیان کرد: بیش از ۸۵ هزار نفر در این حراج‌ها مشارکت کردند در حالی که در گذشته این رقم حداکثر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بود و استان قم و تهران سرآمد برگزاری حراج بودند.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد فروش سازمان به صورت الکترونیکی است، خاطرنشان کرد: سه درصد باقی‌مانده مربوط به کالاهایی است که زود فاسد می‌شوند یا خیلی سریع آتش می‌گیرند یا کالاهایی است که به نهادهای حمایتی مرتبط است یا ممنوعیت فروش دارند.

کد خبر 800745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.