حرکت به سمت افزایش سهم منابع پایدار در بودجه شهرداری اصفهان

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری نسبت به سال ۱۴۰۲ این کلان‌شهر ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: برای افزایش سهم بودجه به‌دنبال تقویت درآمدهای غیرساختمانی هستیم و به سمت افزایش سهم منابع پایدار در بودجه شهرداری اصفهان حرکت می‌کنیم.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون بیشترین رشد بودجه در زمان تصویب را طی این سال‌های اخیر داشته‌ایم، اظهار کرد: بودجه شهرداری اصفهان از سال ۱۴۰۰ که ۷,۸۱۹ میلیارد تومان بود، سال ۱۴۰۱ به ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این عدد سال گذشته به ۲۰ همت و سال جاری به ۳۰ همت رسیده است، افزود: برآورد بودجه برنامه پیشین شهرداری یعنی اصفهان ۱۴۰۵ این‌گونه بوده است که بودجه سال ۱۴۰۳، ۱۵ همت باشد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تصریح کرد: به دلیل حجم زیاد پروژه‌ها و اقدامات بسیاری که شهرداری برای اجرا، برنامه‌ریزی کرده است، ما نیز از طریق پیش‌بینی درآمدهای خود و تلاش مضاعفی که قرار شد مدیران برای وصول درآمد انجام دهند، منابع جدیدی از درآمد شناسایی شد و به دنبال سایر درآمدها شامل کمک‌های دولتی، تبدیل دارایی‌ها و مولدسازی بودیم که در نهایت موفق شدیم از این درآمدها، بودجه ۱۴۰۳ را تا ۳۰ همت پیش‌بینی کنیم.

اعتصامی ادامه داد: در حال حاضر درآمد جذب‌شده حدود ۳۰ درصد است، اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده، تسهیلات و اوراق مشارکت سال جاری در حال جذب و وصول است و درصد جذب درآمد در این صورت به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش بودجه مصوب خود را طی دو سال گذشته داشته‌ایم، گفت: تلاش ما بر این بوده است که بتوانیم این درآمدها را محقق کنیم و به سمت افزایش سهم منابع پایدار در بودجه شهرداری اصفهان حرکت کنیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش درآمدها به معنای افزایش درآمدهای ساختمانی و عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، نیست، گفت: ما سهم بودجه از درآمدهای ساختمانی شهرداری را به کمترین حد خود در سال‌های اخیر رسانده‌ایم.

اعتصامی خاطرنشان کرد: سهم درآمدهای ساختمانی شهرداری از بودجه در سال‌های گذشته به‌طور متوسط ۴۵ تا ۵۰ درصد بوده، اما این سهم در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: وابستگی شهرداری به درآمدهای ساختمانی همچون درآمد بودجه کشور به نفت است و همین‌طور که دولت در بحث‌های کلان به دنبال تأمین بودجه غیرنفتی است، در شهرداری نیز به‌دنبال تقویت درآمدهای غیرساختمانی هستیم تا بتوانیم منابع پایداری برای شهر و شهرداری ایجاد کنیم و پروژه‌ها را با سرعت و کیفیت مطلوب به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 800696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.