مخالفت شورای شهر با افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرمان

اعضای شورای شهر کرمان با اکثریت آرا، با درخواست شهرداری مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی درون شهری مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، در یکصدوهفتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور شهردار، پیرامون درخواست شهرداری در خصوص افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌تاکسی درون‌شهری که در کمیسیون مربوطه به میزان ۱۵ درصد مصوب شده بود، بحث و تبادل نظر شد.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر به عنوان موافق، وضعیت اقتصادی رانندگان تاکسی در سطح شهر را نامناسب دانست و با بیان اینکه کسب و کار تاکسی‌رانان تحت تأثیر تاکسی‌های اینترنتی و شخصی قرار گرفته است، گفت: هزینه استهلاک خودروهای تاکسی زیاد و درآمد کسب‌شده پایین است.

وی پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی تا آخر سال را معقولانه دانست و افزود: هرچند خدمت خاصی به رانندگان تاکسی ارائه نمی‌شود، اما افزایش ناچیز کرایه تا حدودی از فشار اقتصادی بر آن‌ها می‌کاهد.

حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه تعیین نرخ کرایه‌تاکسی از وظایف شورای اسلامی شهر است، تصریح کرد: اصل حمل‌ونقل عمومی و اعتماد مردم به رانندگان تاکسی است و باید از آن‌ها حمایت جدی و قانونی شود.

محمدرضا کمساری نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان هم به عنوان موافق، خواستار افزایش قانونی نرخ کرایه تاکسی به دلیل مشکلات تاکسی‌رانان شد و اظهار کرد: افزایش ۱۵ درصدی کرایه با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو چندان چالش‌برانگیز نیست.

در ادامه، محمود بابایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان به عنوان مخالف، افزایش نرخ کرایه را دارای تبعاتی مثل افزایش بار روانی برای جامعه دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود با اختصاص تسهیلات بانکی، تخفیف بیمه‌ها، لاستیک و … به رانندگان تاکسی کمک شود.

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان هم افزایش کرایه دوبار در سال برای مردم دارای بار روانی دانست و گفت: افزایش نرخ طبق هزینه‌های تحمیل‌شده بر تاکسی‌رانان تصویب شده بود، اما هیئت تطبیق بر خلاق قانون آن را تغییر داد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه، افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی درون‌شهری رأی نیاورد و با اکثریت آرا به تصویب نرسید.

کد خبر 800677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.