ماندگاری هوای ابری و بارانی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: تا روز چهارشنبه، به تناوب در برخی مناطق استان، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بعضی ساعات بارندگی(گاهی رگباری، موقتی و شدید) مهیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس امشب _دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ اظهار کرد: امروز شرایط جوی ناپایداری را در گیلان داشتیم و در اکثر مناطق استان شاهد بارش‌های پراکنده باران بودیم و در ۴۸ ساعت گذشته بیشتر بارندگی در گیلان، امامزاده اسحاق شفت ۲۸.۳، میلی‌متر سیاهمزگی شفت با ۲۶ میلی‌متر و آستارا با ۱۲.۳ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: امروز رودسر با ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی با ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت توده هوای نسبتاً ناپایدار تا چهارشنبه در منطقه است، بنابراین طی این مدت به تناوب در برخی مناطق استان، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بعضی ساعات بارندگی (گاهی رگباری، موقتی و شدید)، رعدوبرق، وزش باد (برخی مناطق موقتی و شدید) و احتمال تگرگ مهیا است.

دادرس تصریح کرد: طی پنجشنبه با شکل‌گیری جریان جنوبی، وزش باد (برخی مناطق باد جنوبی به ویژه ارتفاعات و دامنه گاهی شدید) و افزایش دما مورد انتظار است.

وی ادامه داد: مجدداً از اواخر وقت پنجشنبه با نفوذ سامانه نسبتاً ناپایدار و خنک و شمالی شدن جریانات شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، گاهی وزش باد، (پاره‌ای نقاط شدید)، بعضی ساعات بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، رعدوبرق و احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده مهیا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه با توجه به فعالیت کانون‌های گردوخاک در اطراف منطقه، احتمال گسیل آن به استان گیلان دور از انتظار نیست، گفت: طی ۲ روز آینده، دریای خزر به دلیل افزایش موج، در برخی ساعات برای فعالیت‌های مرتبط ازجمله دریانوردی و گردشگری نامناسب است.

کد خبر 800674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.