لزوم تدوین نگاه یکسان به مسئله بانوان در جامعه

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: بحران زن و مسئله زن ایجاب می‌کند که بسیار در این مسئله بیندیشیم و تلاش کنیم چراکه هنوز به یک نظر واحد نرسیده‌ایم، همین نشان می‌دهد که ما ابتدا در بدنه مسئولان و نخبگان به یک گفتمان یکسان و جامع نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی ذوالعلم بعد از ظهر امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در آئین رونمایی از کتاب «راه سوم، مبتنی بر الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای» اظهار کرد: از تیم محقق و مؤلف این اثر بسیار فاخر کمال تشکر را دارم و اجازه می‌خواهم به ۳ نکته پیرامون اهمیت این جلسه اشاره کنم.

وی افزود: اولین نکته در باب اهمیت خود این موضوع است؛ بحران زن و مسئله زن ایجاب می‌کند که بسیار در این مسئله بیندیشیم و تلاش کنیم؛ اگر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسیم نظرات متفاوت دارند، یعنی هنوز به یک نظر واحد نرسیده‌اند، همین نشان می‌دهد که ما ابتدا در بدنه مسئولان و نخبگان به یک گفتمان یکسان و جامع نیاز داریم.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دومین نکته اهمیت این مسئله است که گروهی از بانوان به مسئله زنان پرداخته‌اند، قبلاً هم در این فضا به‌طور رایج و دانشگاهی پرداخت‌هایی صورت گرفته بود اما گاهی با نگاه مردانه یا با نگاهی غیر اسلامی و غرب‌پرستانه، اما اینکه سه تن از بانوان که کار فکری و عملی هم انجام داده‌اند ارزشمند و نشانگر یک حرکت رو به جلو است.

ذوالعلم بیان کرد: این اثر علمی و ارزشمند است، چراکه تفسیر و پالایش و مفهوم‌گیری و مقوله‌بندی ۵۰۰۰ کد کار ساده‌ای نیست؛ مقوله سوم از این قرار است که کار بی‌طرفانه و علمی و دانشگاهی دنبال شد است نه الزاماً احساسی و متعصبانه.

وی در پایان ضمن قدردانی از رئیس و کادر اجرایی دانشگاه اصفهان و نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه اصفهان علاوه بر جامعیت و پیشتازی علمی، طلایه دار امور فرهنگی بالاخص در بحث زنان است، درخواست من از رئیس دانشگاه این است که آئین رونمایی از کتاب راه سوم، برگ جدیدی از دفتر پیشتازی‌های این دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز باشد و مسیر تأسیس اندیشکده خانواده و زنان را در این دانشگاه هموار کند.

کد خبر 800648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.