شهرداری‌های استان قزوین ساختار سازمانی خود را بازطراحی کنند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: شهرداری‌های استان قزوین باید نسبت به بازطراحی ساختار و تشکیلات سازمانی و اصلاح فرآیندهای اجرایی در معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های شهرداری‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، وحید درگی امشب _‌دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در نشست مشترک بررسی اصلاح فرآیندهای مدیریت‌شهری که با رویکرد بازنگری و بازمهندسی فرآیندها برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد وحدت رویه در روند اجرای فرآیندهای شهرداری‌های استان با محوریت شهرداری قزوین انجام خواهد شد.

وی افزود: تعیین معیار و شاخص ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها بر پایه میزان پیروی آنان از فرآیندهای احصا شده است و از این‌رو شهرداری‌های استان قزوین باید نسبت به بازطراحی ساختار و تشکیلات سازمانی و اصلاح فرآیندهای اجرایی در معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های شهرداری‌ها اقدام کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه ساختار سازمانی نقش اصلی را در زمینه برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هماهنگی و کنترل اجزای مدیریت‌شهری ایفا می‌کند، گفت: این ساختار تعیین‌کننده نحوه ارتباطات، جایگاه تصمیم‌گیری، نحوه گزارش‌دهی، سلسله مراتب اختیارات و در نهایت مبنای همه تصمیمات است

حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: شناسایی و احصای فرآیندهای بهینه حوزه‌های مختلف شهرداری از جمله فعالیت‌های مستمر مدیریت نوسازی و تحول اداری این معاونت در چند سال گذشته بوده است.

وی از راه‌اندازی سامانه و نرم‌افزار ثبت فرآیندها خبر داد و افزود: تهیه گزارش از روند اجرای فعالیت‌های شهرداری بر مبنای فرآیندها ازجمله برنامه‌های در دست اقدام مدیریت نوسازی و تحول اداری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قزوین با اشاره به برگزاری ۱۰ عنوان دوره آموزشی تخصصی شهرسازی برای گروه‌های هدف معاونت شهرسازی و معماری در سه‌ماه گذشته ادامه داد: در این بازه زمانی کارگاه‌های آموزشی با مباحثی همچون آشنایی با تخلفات ساختمانی، بازآفرینی شهری، کنترل نقشه، ضوابط و مقررات شهرسازی، نماهای شهری و طرح تفصیلی طراحی و برگزار شدند.

کد خبر 800632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.