به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، طالب محمدی، امروز _دوشنبه بیستوسوم مهر_ در مراسم استانی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی امید شهرستان دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: رقابتهای پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و پویایی و در جهت شناسایی توانمندیها و استعدادیابی دانش آموزان در مدارس استثنایی استان برگزار میشود.
وی افزود: یک هزار و ۴۶۰ دانشآموز نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، چند معلولیتی، جسمی-حرکتی، دارای اختلالات رفتاری - هیجانی و اوتیسم با هدف استعدادیابی و ارتقای توانمندیها در این رقابتها که تجلیگاه ارادههای آهنین است، شرکت میکنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به برگزاری رقابتهای مدرسهای در ۴۴ مدرسه مستقل و ۳۳ مدرسه ضمیمه با نیاز ویژه استان به مناسبت هفته پارالمپیک، گفت: بیش از ۵۰۰ دانشآموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند میتوانند در این برنامهها مشارکت داشته باشند.
محمدی با با بیان اینکه رقابتهای پارالمپیک بیش از ۲۰ سال است که در ایران برگزار میشود، تصریح کرد: قدمت این بازیها در جهان به ۶۰ سال پیش باز میگردد.
وی روز ملی پارالمپیک را فرصتی برای فرهنگسازی، بیان تواناییها و قابلیتهای معلولان و نماد گسترش برابری و تربیت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: پارالمپیک روز ملی توانمندسازی اراده، امیدواری و گسترش برابری است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: روز ملی پارالمپیک روز اندیشیدن به روشهای رشد وجودی انسانهایی است که از هر فرصتی برای بالندگی و تعالی بهره میگیرند و بر محدودیتهای فیزیکی و بلکه ذهنی با تکیه بر همت عالی و اعتماد به نفس غلبه کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: رقابتهای پارالمپیک در رشتههای دوومیدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال و هولاهوپ با رعایت شیوه نامههای بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار و نفرات برتر شناسایی و استعدادیابی میشوند.
نظر شما