سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: پتروشیمی‌های کشور در حوزه کاهش انتشار کربن چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آرش نجفی امروز _دوشنبه بیست و سوم مهر_ در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران اظهار کرد: پتروشیمی‌ها در حوزه کاهش انتشار کربن چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ارزشمند است و باید به این موارد و برند سازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری کرد.

وی افزود: مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری، فقط صرفه‌جویی نیست بلکه موارد مهم دیگری را شامل می‌شود و اگر درک درستی از مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی نداشته باشیم، کشور دچار مشکل‌های بیشتر می‌شود. همچنین افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی جز وظایف همه بخش‌های کشور است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بهینه‌سازی را یک گام جلوتر از مهندسی متعارف دانست و تصریح کرد: بهینه‌سازی فقط کاهش مصرف گاز، بنزین و برق نیست، بلکه همه ساختارهای کشور باید بهینه شود.

نجفی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه قرار است سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی تأسیس شود، افزود: قوانین وضع شده در این بخش با توجه به گذشت زمان کارایی نداشته است. همچنین باید موضوع بهینه‌سازی، بهره‌وری و افزایش بازده در همه حوزه‌ها به مهمترین هدف تبدیل شود و با توجه به اینکه تفکر بهینه‌سازی با تفکر تولید پیگیری می‌شود، اتفاق‌های خوبی در این زمینه رخ نمی‌دهد.

کد خبر 800516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.