راهیابی تیم ملی به جام‌جهانی با پیروزی آسان مقابل قطر

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل قطر ضمن حفظ جایگاه یا صعود به صدر جدول گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، طعم تلخ جام ملت‌های آسیا را شیرین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی ایران در سومین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهر_ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه راشد شهر دبی به مصاف تیم ملی قطر می‌رود. در این دیدار یوزان ایران از پیراهن سفیدرنگ خود استفاده خواهند کرد و تیم قطر پیراهن عنابی به تن خواهد کرد.

تیم‌های ایران و قطر تاکنون ۲۵ بار در رقابت‌های گوناگون مقابل هم به میدان رفته‌اند که سهم یوزها ۱۶ پیروزی و پنج تساوی و تقسیم امتیازات است و تیم قطر تنها در چهار دیدار ت موفق به کسب امتیاز شده است. تیم ملی ایران تا پیش از آخرین تقابل با قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، در شش دیدار متوالی با اقتدار پیروز شده بود. شکست ۳ بر ۲ تلخ و غیرباور ایران مقابل قطر در آن شب سیاه به‌طور قطع یکی از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران است. حال یوزان سفیدپوش در انتظار شکار و کسب پیروزی هستند تا جبران مافات کنند.

شاگردان قلعه‌نویی با دو نتیجه یک بر صفر در بازی با قرقیزستان و امارات به پیروزی رسیدند. تیم ملی در ازبکستان در شرایطی که از دقیقه ۵۵ با اخراج صالح حردانی ده‌نفره به بازی ادامه دادند به تساوی بدون گل قناعت کردند. ایران اکنون به دلیل گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رتبه دوم گروه A قرار دارد. تیم ملی با پیروزی در این دیدار اختلاف را با قطر به پنج امتیاز افزایش می‌دهد تا با خیال راحت‌تری مسابقات را ادامه دهد.

قطر این مرحله از مقدماتی جام جهانی را خوب شروع نکرد و پس از شکست سه بر یک خانگی مقابل امارات در بازی با کره شمالی هم با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد، اما برتری سه بر یک در دیدار با قرقیزستان سبب شد تا عنابی‌ها با روحیه بهتری به مصاف ایران بیایند و به‌دنبال از بین بردن فاصله ۳ امتیازی با تیم کشورمان باشند.

راهیابی تیم ملی به جام جهانی با پیروزی آسان مقابل قطر

تیم ملی در چند بازی اخیر شاداب نبود

سعید جهانگیری، کارشناس فوتبال درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: برگ برنده تیم ملی ما مقابل تیم‌های عربی حضور پرشور هواداران و حمایت از تیم ملی است. در زمان میزبانی ما، حضور نداشتن هواداران تأثیرات منفی به دنبال دارد زیرا هواداران فوتبال، یک پتانسیل منحصربه‌فرد هستند، اما اگر بازی در ایران برگزار می‌شد ما ورزشگاه مناسبی از نظر چمن و زمین استاندارد و حضور پرشور هواداران نداشتیم. ورزشگاه مجهزی که قابلیت استفاده از حضور حداکثری حجم هواداران باشد، نداریم تا بتوانیم به‌طور کامل از پتانسیل هواداران استفاده کنیم. این موضوع در بازی پیشین تیم ملی به میزبانی ورزشگاه فولادشهر نیز مشهود بود.

وی می‌افزاید: آب و هوای ایران و قطر متفاوت و تطابق جوی بازیکنان با شرایط دبی زمان‌بر است، تیم ملی زمان کافی برای این اتفاق را در اختیار نداشته است. زمانی که بازیکنان به شرایط جوی عادت نداشته باشند، دچار خستگی می‌شوند. در چند بازی اخیر تیم ملی را شاداب ندیدیم. با وجود اینکه طارمی در اینتر در بهترین شرایط است، در تیم ملی چنین نیست و بازی فوق‌العاده‌ای از وی ندیده‌ایم، همچنین برخی بازیکنان همچون جهانبخش، تیم ندارند یا در تیم خود در بین نفرات اصلی تیم نبوده‌اند، اما به عنوان بازیکن اصلی تیم ملی استفاده می‌شوند. به‌کارگرفته نشدن برترین‌های لیگ در تیم ملی، بر سطح تیم تأثیرگذار است.

قطر نمی‌تواند مانعی برای پیروزی تیم ایران باشد

کارشناس فوتبال می‌گوید: تیم قطر نسبت به بازی قبل از شرایط بهتری برخوردار است. آخرین ذهنیت ما از قطر، قهرمانی در آسیا است. قطر کیفیت گذشته خود و آمادگی لازم را ندارد. تیم قطر نمی‌تواند مانعی برای تیم ملی کشورمان باشد و تنها در صورتی کفه ترازو به سمت قطر سنگینی می‌کند که ایران در شرایط خوبی قرار نداشته باشد و نتواندبازی خوب خود را به نمایش بگذارد.

راهیابی تیم ملی به جام جهانی با پیروزی آسان مقابل قطر

تیم ملی باید با تمام قوا بازی کند و هیچ موقعیتی را از دست ندهد

نوذر رودنیل، کارشناس داوری درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: امیدوارم تیم ملی مقابل قطر با یک نمایش خوب به پیروزی برسد. تیم ملی در مقابل ازبکستان بازی ضعیفی داشت و همه امیدها را ناامید کرد. بازیکنان جوان خوبی داریم که در روند بازی دونده هستند و با دقت عمل می‌کنند. قلعه‌نویی در دیدار با ازبکستان از بازیکنان خوبی استفاده نکرد و تعویض‌های مناسبی نداشت و با تعویض نابجا شاکله تیم ملی را به هم ریخت.

وی می‌افزاید: بازیکنان لژیونر در بازی‌های ملی همیشه ترس دارند و ترجیح می‌دهند که خود را درگیر نکنند تا مصدوم نشوند. طارمی در بازی قبل در زمین قدم می‌زد و به دنبال درگیری بر سر تصاحب توپ و خلق موقعیت نبود. نه‌تنها طارمی، بلکه همه لژیونرهای ملی‌پوش دچار این معضل هستند به همین دلیل در تیم‌های باشگاهی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما در تیم ملی کیفیتشان پایین آمده است و مقابل تیمی مثل ازبکستان به تساوی رسیدیم.

رودنیل می‌گوید: قطر تیمی قدری است و تیم ملی باید با تمام قوا بازی کند و هیچ موقعیتی را از دست ندهد. امیدوارم قلعه‌نویی تیم را به شکل متفاوتی از آنچه که مقابل ازبکستان داشت چیدمان کند. قطر تیم جوانی است و بازیکنان خارجی خوبی دارد، در صورتی که بازی مقابل قطر به سود ما نباشد، صعودمان به جام جهانی دشوار می‌شود.

تیم داوری انتخاب شده، خوب است

کارشناس داوری بیان می‌کند: با اعلام فیفا یوسوکو آراکی به عنوان داور و یون میهارا و کوتو واتانابه به عنوان کمک‌داور قضاوت این دیدار را برعهده خواهند داشت. تیم داوری انتخاب شده، خوب است اما قضاوت با VAR از نظر من مافیا است. در بازی ازبکستان پنالتی ۱۰۰ درصد محرز بود. در این صحنه، داور چهار دقیقه روی var بود و صحنه را مشاهده و بررسی کرد، اما در نهایت تصمیم خود را به اشتباه تغییر داد.

ایران از امنیت بالایی برخوردار است، برگزاری بازی در کشور ثالث بهانه کشورهای عربی ست

وی تصریح می‌کند: کشور ایران از امنیت بالایی برخوردار است. برگزاری بازی در کشور ثالث بهانه کشورهای عربی و در پی آن سیاست فیفا است. چرا باید کشورهایی مثل هندوستان و قطر بگویند که در ایران حاضر نمی‌شوند؟ رأی AFC برای برگزاری بازی در کشور ثالث اشتباه است. امنیت ایران خوب است و بازی می‌توانست به بهترین شکل در ایران برگزار شود، البته ورزشگاه استاندارد و چمن مناسبی هم در کشور وجود ندارد و نمی‌شود منکر آن شد، اما نباید میزبانی از ایران گرفته می‌شد و حق میزبانی ما ضایع شد.

راهیابی تیم ملی به جام جهانی با پیروزی آسان مقابل قطر

تیم ملی باید حتماً مقابل قطر پیروز شود

محمود کلهر، کارشناس فوتبال درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی در مقابل قطر بازی حساسی دارد زیرا باید این بازی را ببریم. رفتارهای مبتذل اکرم عفیف و حرکتی که انجام داد، توهین به ملت ایران بود. تیم ملی باید در این دیدار باید با نتیجه درخشان پیروز شود تا پاسخی بر بی‌احترامی‌های صورت گرفته باشد. از زمانی که من بازیکن بودم همیشه دیدار مقابل تیم‌های عربی حواشی زیادی داشت. با پیروزی در این دیدار می‌توانیم انتقام باخت قبلی مقابل قطر را بگیریم.

وضعیت تیم ملی مطلوب است

وی می‌افزاید: وضعیت تیم ملی مطلوب است و تیم خوبی داریم. اگر بتوانیم آرایش درستی داشته باشیم و از نیروهای جوان‌تر بهره ببریم، به‌طور قطع پیروز خواهیم بود. تعدادی از بازیکنان ملی‌پوش پا به سن گذاشته‌اند و توانایی قبل را ندارند و نمی‌توانند کارایی لازم را برای تیم ملی داشته باشند. بهتر است نیروهای جوان رفته‌رفته جایگزین شوند. رفتن به جام جهانی برای ما کار سختی نیست، اما اینکه بتوانیم در جام جهانی از گروه خود صعود کنیم و نتایج درخشانی را رقم بزنیم نیازمند میدان دادن به نیروهای جوان است.

به‌راحتی راهی جام جهانی خواهیم شد

کارشناس فوتبال می‌گوید: از نظر من تیم ملی ازبکستان نسبت به تیم ملی قطر در وضعیت بهتری قرار دارد و تیم سخت‌تری است. بازی با ازبکستان بازی سختی بود و تیم ملی توانست یک امتیاز بگیرد. به‌طور قطع به‌راحتی راهی جام جهانی خواهیم شد. قطر در بخش دفاعی دچار مشکل است و در مقابل تیم ملی در حمله موقعیت‌سازی کمی دارد و به‌تبع کم‌تر گلزنی می‌کند که باید برطرف شود. در مقابل قطر بازیکنان سرعتی و تکنیکی بسیار نتیجه‌بخش هستند. بازیکنان تکنیکی همچون قاعدی در کنار بازیکنان باتجربه همچون طارمی و آزمون می‌توانند مثلث خطرناک و جذابی باشند. به‌طور قطع اگر تیم هجومی چیده شود، راه پیروزی برای ما بسیار ساده خواهد بود.

کلهر بیان می‌کند: به دلیل نداشتن ورزشگاه و چمن مناسب، برگزاری بازی در کشور ثالث به سود تیم ملی کشورمان است. زیرا در یک چمن استاندارد و زمین صاف بازی می‌کنیم و با توجه به اینکه تکنیک بازیکنان ما بهتر است، بازیکنان در یک چمن خوب می‌توانند شایستگی خود را نشان دهند. زمین و چمن استانداردی نداریم و در چند بازی ملی و آسیایی این وضعیت نابسامان به چشم می‌خورد.

به گزارش ایمنا، شاگردان امیر قلعه‌نویی ۲۵۱ روز پس از واگذاری نتیجه در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها، امروز این فرصت را دارند تا با پیروزی مقابل قطر طعم تلخ شکست قبل را شیرین کنند. انتقال میزبانی تیم ملی به کشور ثالث ناحقی بزرگی در حق ایرانی‌ها و تیم ملی بود، اما نبود ورزشگاه مناسب در کشور می‌تواند این ناحقی را تا حدی قابل قبول کند. هرچند که بازیکنان تیم ملی به شرایط جوی دبی عادت ندارند، اما کیفیت بالای چمن می‌تواند به سود آن‌ها باشد، زیرا تیم ملی کشورمان بازیکنان فنی بسیاری در اختیار دارند و نسبت به قطر در تاکتیک و نبردهای زمینی برتری دارند. در نتیجه می‌توانند در یک چمن صاف، کیفیت اصلی خود را به نمایش بگذارند. از سوی دیگر قطر پس از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، در تلاش است تا برای دومین‌بار متوالی در جام جهانی حضور داشته باشد. از این‌رو نباید این تیم را دست کم گرفت، هرچند که کلاس و رتبه و جایگاه ایران در آسیا و جهان چندین پله بالاتر از آن‌ها است.

تیم ملی ایران در شرایطی پا به میدان می‌گذارد که صالح حردانی پس از دریافت کارت قرمز در بازی برابر ازبکستان قادر به همراهی یوزها در این دیدار نیست و سامان قدوس نیز به دلیل دواخطاره شدن دیگر غایب ایران برابر قطر محسوب می‌شود. هر چند ملی‌پوشان در این سه بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند، اما نکته نگران‌کننده این است که تنها دو گل به ثمر رسانده‌اند که آمار مطلوبی محسوب نمی‌شود. تیم ملی برای کسب پیروزی و افزایش تعداد گل‌های خود در این دیدار می‌تواند روی بازیکنانی همچون مهدی قایدی و شهریار مقانلو در کنار زوج همیشگی مهدی طارمی و سردار آزمون حساب کند.

کد خبر 800505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.