سکه امامی به کانال ۵۰ میلیونی پرواز کرد / پیش بینی قیمت طلا

قیمت سکه امامی از ۴۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به ۵۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت، که نشان‌دهنده رشد حدود ۲.۴۵ درصدی است. نوسانات بازار ارز و تاثیرات جهانی بر قیمت طلا، علت اصلی این افزایش قیمت بوده است. با این افزایش، بازار سکه همچنان دچار رکود شده و تقاضا کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار طلا و سکه در هفته چهارم مهر ۱۴۰۳ با افزایش ارز در تمام قطعات و وزن‌ها آغاز شد، رشد قیمت سکه امامی امروز دوشنبه ۲۳ مهر به کانال ۵۰ میلیون تومان وارد شد و رکورد تاریخی خود را ثبت کرد.

هر قطعه سکه بهار آزادی در روز یکشنبه با نرخ ۴۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومانی مبادله شده، و در روز دوشنبه به ۴۴ میلیون ۱۵۰ هزار تومانی صعود کرده است، و نشان‌دهنده افزایش حدود ۱.۸۵ درصدی آن است.

دیگر سکه‌ها همچون نیم، ربع و سکه گرمی هر یک در روز یکشنبه با قیمت‌های ۲۶,۵۰۰,۰۰، ۱۷,۴۵۰, و ۸,۰۵۰,۰۰ مبادله شده که در روز دوشنبه افزایش قیمت مواجه بوده‌اند و هر یک در این روز با قیمت‌های ۱۸,۰۰۰,۰۰،۲۷,۲۵۰,۰۰ و ۸,۲۰۰,۰۰ عرضه شدند.

افزایش قابل توجه قیمت طلا در یک روز گذشته

در خصوص قیمت طلا، هر گرم طلا در روز یکشنبه ۴,۰۵۹,۶۰۰ تومان بود و تا روز دوشنبه به ۴,۱۳۳,۴۰۰ تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش حدود ۱.۷۸ درصدی آن است.

سکه امامی به کانال ۵۰ میلیونی پرواز کرد / پیش بینی قیمت طلا

رکود بازار با افزایش قیمت‌ها

آیت محمد ولی، کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایمنا اظهار می‌کند: قیمت‌های بازار به گونه‌ای است که اکنون سکه امامی ۵۰ میلیون تومان را رد کرده است، نوسانات عمده به دلیل شرایط جهانی و بازار ارز تأثیر مستقیمی بر قیمت سکه و طلا دارد، به طور طبیعی با این افزایش قیمت‌ها، بازار دچار رکود بیشتری خواهد شد و با کاهش تقاضایی شدید مواجه خواهیم شد.

وی اضافه می‌کند: در حال حاضر، به علت افزایش قیمت سکه و طلا تقاضا به شدت پایین است، تمام مغازه‌ها خالی از مشتری هستند و تقاضا کنندگان کمتر از ۱۰ نفر هستند.

نوسانات انس و طلا علت افزایش قیمت سکه

کارشناس بازار طلا و سکه می‌گوید: علت افزایش قیمت سکه، نوسانات اونس و بازار ارز است، اگر بازار ارز افزایش آن چنانی نداشته باشد، تغییرات آن بر قیمت سکه تأثیرگذار بوده و بازار را دچار رکود عجیبی کرده است، با توجه به نزدیک شدن نیمه دوم سال، امیدواریم روند به گونه‌ای پیش برود که حداقل تا آخر سال تقاضا و داد و ستد بیشتر شود و روند بهتری پیش گرفته شود.

محمد ولی عنوان کرد: پیش‌بینی آینده بازار سکه و طلا سخت است، چرا که بازار جهانی و داخلی به دلیل تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی دچار نوسانات زیادی است، انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها با توجه به شرایط موجود اقتصادی وجود دارد.

به گزارش ایمنا، زمانی‌که بازار شرایط هیجانی دارد با قیمت‌های واقعی روبه‌رو نخواهیم بود و تفاوت خرید و فروش بالا می‌رود که هم به ضرر خریدار است هم فروشنده و این موضوع در مورد داد و ستد همه کالاها صدق می‌کند، معامله‌گران معتقدند با توجه به نوسانات احتمالی نرخ ارز و شرایط اقتصادی جهانی، اصلاحات مقطعی قیمت در بازار فرصت‌های مناسبی برای ورود خریداران فراهم خواهد کرد و این موضوع می‌تواند بر تقاضای سرمایه‌گذاران اثرگذار باشد.

کد خبر 800491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.