نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی به ۵.۲ درصد رسید

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نرخ بیکاری استان با مجموعه اقدامات، تلاش‌ها و اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی از ۱۳.۲ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۵.۲ درصد در تابستان سال‌جاری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _دوشنبه بیست‌ودوم مهر_ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات و مشکلات اساسی استان در چند دهه گذشته بود، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان با مجموعه اقدامات، تلاش‌ها و اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی از ۱۳.۲ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۵.۲ درصد در تابستان سال‌جاری رسیده است.

وی همچنین کاهش نرخ بیکاری آذربایجان غربی در چند سال اخیر را بی‌سابقه دانست و افزود: از لحاظ بیشترین کاهش نرخ بیکاری، جزو سه یا چهار استانی هستیم که در همه فصول شاهد تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تأثیر ریل‌گذاری اقتصادی استان در کاهش نرخ بیکاری گفت: افزایش آمار اشتغالزایی بیشتر از تکلیف تعیین شده برای استان، نتیجه تلاش مضاعف و اهتمام جدی دستگاه‌های متولی است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه نرخ تورم تابع سیاست‌های کلان ملی است، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های مهم در کاهش نرخ تورم، توسعه تولید است که در زمینه رونق تولید استان در سه سال اخیر گام‌های بزرگی برداشته شد.

وی در ادامه با اشاره به تداوم روند کاهش نرخ تورم در استان، ادامه داد: کاهش نرخ تورم آذربایجان‌غربی به عواملی چون کاهش هزینه حمل‌ونقل نیز بستگی دارد که در این زمینه نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت افزایش نقدینگی و منابع مالی بانک‌های استان یادآور شد: برخی از شرکت‌های بزرگ از منابع و امکانات آذربایجان‌غربی استفاده کرده است، اما گردش مالی آنها در خارج از استان است که این رویه باید اصلاح شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر برنامه‌ریزی جهت جذب اعتبارات مصوب دستگاه‌های مختلف استان در سطح ملی، افزود: توفیق در ارتقای شاخص‌های اقتصادی، نیازمند تأمین منابع مالی و افزایش سقف تسهیلات ارائه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالبات مالی از بانک‌ها باید در حد توان آنها باشد، تصریح کرد: روند ارائه تسهیلات در حوزه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی، آسیب‌شناسی شده است و سرمایه‌گذاران توانمند مورد حمایت قرار گیرند.

معتمدیان در پایان با تاکید بر اینکه توزیع اعتبارات در سطح استان عادلانه باشد، افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی برای اشتغال نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ارائه تسهیلات در دستور کار است.

کد خبر 800479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.