رئیس مجلس آذربایجان با قالیباف دیدار کرد

رئیس مجلس آذربایجان با رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صاحبه غفاروا، رئیس مجلس آذربایجان امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در حاشیه صدوچهل‌ونهمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی که در ژنو در حال برگزاری است، با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صدوچهل‌ونهمین اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) از روز یکشنبه، بیست‌ودوم مهر در شهر ژنو کشور سوئیس با حضور محمدباقر قالیباف و سایر رؤسای پارلمان‌های کشورهای جهان آغاز شد و این اجلاس تا پنجشنبه بیست‌وششم مهر ادامه خواهد داشت.

منوچهر متکی، امیرحسین ثابتی، علی‌اصغر باقرزاده، محمود نبویان، شارلی انویه تکیه، محمدمهدی شهریاری و الهام آزاد، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان را در این اجلاس همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) به‌عنوان بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد، سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که رؤسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

موضوع گفت‌وگوی این دوره از اجلاس «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» است؛ در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی و سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

کد خبر 800460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.