اتحادیه اروپا حملات رژیم اسرائیل علیه صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، تمام حملات رژیم صهیونیستی علیه صلح‌بانان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: اتحادیه اروپا نگرانی شدید خود را در مورد تشدید تنش‌های اخیر در امتداد خط آبی (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) ابراز می‌کند. این اتحادیه تمام حملات علیه نمایندگی‌های سازمان ملل را محکوم و نگرانی شدید خود را در مورد اقدامات ارتش اسرائیل (IDF) علیه نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) که منجر به زخمی شدن چندین صلح‌بان شد، ابراز می‌کند.

وی هشدار داد: چنین حملاتی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نقض شدید قوانین بین‌المللی و کاملاً غیرقابل قبول است. این حملات باید فوری متوقف شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: همه بازیگران موظفند اقدامات لازم را برای تضمین ایمنی و امنیت پرسنل و اموال سازمان ملل و رعایت مصونیت اماکن سازمان ملل متحد در هر زمان انجام دهند. ما منتظر توضیحات و تحقیقات کامل وفوری مقامات اسرائیلی در مورد حملات علیه یونیفیل هستیم که نقش اساسی در ثبات جنوب لبنان دارد.

وی اضافه کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که ب‌طور کامل به تعهدات خود برای تضمین ایمنی و امنیت پرسنل یونیفیل پایبند باشند و به این تشکیلات اجازه دهند تا به اجرای وظایف خود ادامه دهد.

بورل تاکید کرد: نیروها و سایر پرسنل یونیفیل -که در حال حاضر ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا به آن‌ها کمک می‌کنند- در شرایط دشواری برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی فعالیت می‌کنند. اتحادیه اروپا به اقدامات حرفه‌ای آن‌ها ادای احترام می‌کند و حمایت بی‌دریغ خود از نقش یونیفیل را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از این بیانیه نسبت به «حملات ارتش اسرائیل به مناطق پرجمعیت لبنان که تلفات سنگینی بر غیرنظامیان وارد می‌کند و تعداد زیادی آواره می‌شود،» ابراز نگرانی کرد و افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که در هر شرایطی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند. اتحادیه اروپا بر درخواست خود برای آتش‌بس فوری در لبنان و درخواست از همه طرف‌ها برای اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید می‌کند.

به گزارش ایمنا، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفیل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند. تاکنون شماری از صلح‌بانان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند و این مسئله با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

کد خبر 800457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.