فرسودگی ماشین‌آلات مدیریت پسماند شهرداری در شرایط بحرانی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات سنگین مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به حدی است که اگر در آینده دچار حوادث غیرمترقبه و ناگواری شویم، مدیریت شهری هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهری با مشکلات عدیده‌ای درگیر است.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی (کارگری) با توجه به بازنشسته شدن همکاران زحمتکش در سازمان مدیریت پسماند شهرداری به یک چالش اساسی تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات سنگین شهرداری ارومیه گفت: فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری ارومیه به حدی است که اگر خدایی ناکرده در آینده دچار حوادث غیرمترقبه و ناگواری شویم، مدیریت شهری هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

یوسفی با اشاره به اینکه باید حداقل پنج ایستگاه جمع‌آوری زباله‌های شهری در نقاط مختلف شهر ایجاد شود، گفت: با توجه به کمبود ایستگاه جمع‌آوری نخاله شهری در مسیر و محدوده داخلی، ایستگاه شماره یک شهرداری، آن‌گونه که باید نمی‌توان از آن به نحو شایسته بهره برد.

وی با اشاره به مشکل نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد: مشکل نخاله‌های ساختمانی به یکی از بزرگترین معضلات شهری تبدیل شده است که در هنگام بارندگی موجب گرفتگی کانال آب‌های سطحی می‌شود و از این رو باید در اسرع وقت نظارت و جمع‌آوری شوند.

یوسفی با بیان اینکه شهرداری باید به فکر آماده‌سازی ناوگان ماشین‌آلات سنگین و نمک‌پاش‌ها باشد، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، شهرداری اقدام به آماده‌سازی ناوگان ماشین‌آلات سنگین و نمک‌پاش‌های موجود کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند با استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بحث تبلیغات محیطی حوزه مدیریت پسماند و اطلاع‌رسانی تفکیک زباله از مبدا و سایر اقدامات قابل تحسین که در راستای فرهنگ‌سازی شهروندان در همراهی با مدیریت شهری می‌تواند مؤثر باشد، اقدام کند.

کد خبر 800391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.