رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور در نیمه نخست سال جاری با افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۹۳ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری بیش از ۹۳ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید شده است، اظهار کرد: در سوم شهریور سال جاری با تولید یک میلیون و ۱۹۰ هزار مگاوات‌ساعت انرژی، رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی نیز شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در زمان اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور کرده است، افزود: در نیمه نخست سال جاری ۵۷ درصد تولید برق این نیروگاه‌ها سهم واحدهای سیکل‌ترکیبی بوده که میزان تولید آن‌ها در این بازه زمانی به بیش از ۱۱۰ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: در این مدت میزان تولید برق واحدهای گازی با افزایش ۲ درصدی به ۳۸ میلیون مگاوات و سهم تولید واحدهای بخاری نیز با افزایش ۲.۵ درصدی به ۴۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

کد خبر 800386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.