ناوگان حمل‌ونقل عمومی گرگان جوابگوی نیاز شهروندان نیست

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر گرگان جوابگوی نیاز شهروندان نیست و این به ترافیک شهر دامن زده است.

ابوالفضل تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان با تاکید بر اینکه برای کاهش ترافیک شهر باید موضوع حمل‌ونقل عمومی با دقت نظر بیشتری بررسی شود، اظهار کرد: در گرگان ۲۸۰۰ تاکسی داریم که از این تعداد هزار دستگاه آن فرسوده و غیرفعال است.

وی افزود: بنابراین یک ۱۸۰۰ دستگاه برای شهری با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر پاسخگو نخواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تعداد اتوبوس‌های شهر گرگان را ۱۲۵ دستگاه دانست و گفت: از این تعداد، ۲۵ دستگاه خراب است و به این ترتیب با تعداد اتوبوس موجود امکان خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان نیست.

وی تاکید کرد: شهرداری باید برنامه‌ای درست و قابل پیش‌بینی با مشاوران خبره داشته باشد تا حوزه ترافیک شهر گرگان را کنترل کند.

تجری ادامه داد: ترمینال شرق باید به خارج شهر منتقل شود و سپس در زمین آن یک مرکز جامع پزشکی، تفریحی و رفاهی به کمک یک سرمایه‌گذار ایجاد شود تا بخشی از ترافیک شهر کاهش پیدا کند.

وی ایجاد مرکز جامع پزشکی، تفریحی و رفاهی در ورودی شهر گرگان را راهی برای کنترل ترافیک توسط مسافران دانست و افزود: با این اقدام اگر مسافران به شهر گرگان وارد شوند، برای دریافت برخی خدمات ناگزیر به هسته مرکزی شهر وارد نخواهند شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خاتمه با بیان اینکه مراکز آموزشی کوی ویلا در ساعاتی از شبانه‌روز ترافیک عجیب و غریب دارد، افزود: شهرداری می‌تواند با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و خرید زمین مدارس، به مروز زمان و در طول سال‌ها این ترافیک را کاهش دهد.

کد خبر 800369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.