باشگاه شهراندیشان به سمت ملی شدن گام برداشت

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در پنل تخصصی اجلاسیه مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها به ارائه الگوی حکمرانی مشارکت‌مبنا در مدیریت شهری پرداخته و در این الگو باشگاه شهراندیشان معرفی شد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری پنل تخصصی اجلاسیه مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها در شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه به ارائه الگوی حکمرانی مشارکت‌مبنا در مدیریت شهری پرداخته و در این الگو باشگاه شهراندیشان معرفی شد.

وی افزود: در این جلسه پلتفرم باهم (پلتفرم دریافت نظرات، مشورت‌ها و بازخوردهای شهراندیشان پیرامون طرح‌ها، لوایح و مصوبات مربوط به شهرها ذیل کارگروه‌های تخصصی) و تجربه رویدادمحور تشکیل باشگاه شهراندیشان در مدیریت شهری اصفهان در قالب رویدادهای شهرجو (رویدادهای آموزشی مستمر با هدف توانمندسازی و شبیه‌سازی مدیریت شهری برای دانشجویان و جوانان نخبه)، یک شهر گفت‌وگو (نشست‌های تخصصی گفت‌وگومحور پیرامون موضوعات و مسائل مهم شهری با حضور شهراندیشان به‌صورت حضوری و برخط)، شهرآیند (نشست‌های تخصصی مستمر با موضوع بررسی روندها و نوآیندهای شهری) و شهرگاه (هم‌اندیشی‌های تخصصی مستمر بین شهرداری و دانشگاه‌ها با رویکرد چالش معکوس) ارائه شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهراندیشی و مشارکت شهراندیشان در حل مسائل شهری محدودیت مکانی و زمانی نداشته و موضوعات مربوط به مدیریت‌شهری تمام کلان‌شهرها است.

نباتی‌نژاد گفت: طرح باشگاه شهراندیشان مورد توجه و استقبال سایر رؤسای مراکز پژوهشی شورای اسلامی شهرها قرار گرفت و مقرر شد توسعه شبکه باشگاه شهراندیشان در قلمروی ملی با همکاری مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها در دستور کار مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گیرد.

کد خبر 800368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.