حذف ۳ تقاطع چراغ‌دار با احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به احداث و راه‌اندازی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به خیابان شریف گفت: با احداث این رمپ سه تقاطع چراغ‌دار برای وسایل نقلیه که از مبدا شمال خیابان امام خمینی (ره) به مقصد خیابان شریف در حرکت بودند، حذف شد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احداث پروژه رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: سهولت دسترسی بلوک شرقی و غربی خیابان امام خمینی (ره) در محدوده محله‌های خانه اصفهان و رهنان از مزایای این پروژه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث رمپ خیابان شریف خروجی اضطراری و بر مبنای مباحث پدافند غیرعامل است، افزود: رمپ مذکور در طرح‌های اولیه احداث پل امام خمینی (ره) پیش‌بینی و طراحی شده بود که به‌لحاظ حجم آزادسازی میزان بودجه احداث آن بلاتکلیف مانده بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تأثیرات ترافیکی این رمپ را برای مناطق ۱۱ و ۸ شهرداری قابل توجه دانست و تصریح کرد: حذف سه چراغ راهنمایی از چرخه ترافیک عبوری پل امام خمینی (ره) و کاهش حجم ترافیک وسایل نقلیه در سطح تقاطع‌های بهارستان، امام رضا (ع) و خانه اصفهان سبب کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش زمان دسترسی و مصرف سوخت وسایل نقلیه خواهد شد.

ساکت با بیان اینکه نقش مدیریت ترافیک ورودی و خروجی پل امام خمینی از لحاظ حجم تردد وسایل نقلیه مهم است، تصریح کرد: توجه به مباحث ترافیکی طولانی‌ترین شریان ورودی شهر از اهمیت بالایی برخوردار است که به‌صورت مستمر در مطالعات ترافیکی رصد خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه این پروژه تاکید کرد: در راستای آزادسازی این رمپ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان و برای احداث آن ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر 800316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.