لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای تسریع پروژه‌های شهر اصفهان

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در حوزه فنی و اجرایی گفت: برای تسریع اجرای پروژه‌های این کلان‌شهر پیشنهاد شده است که یک کارگروه ویژه به‌صورت جهادی تشکیل شود تا تصمیمات لازم بدون تأخیر و بوروکراسی‌های اداری گرفته و اجرا شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ایرج مظفر شامگاه _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در دومین فصل برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان برای کمک به کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری اصفهان در تمام دوره‌ها اقدامات زیادی در زمینه‌های مختلف انجام داده است؛ بعضی از این اقدامات حتی خارج از وظایف قانونی شهرداری است، اما با هدف انجام وظایف و بهبود شرایط شهر پیش رفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری، احداث «حلقه حفاظتی» یا رینگ‌های شهری برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا است، افزود: رینگ چهارم به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر و عرض ۴ خط عبور در هر مسیر در حال احداث است؛ این پروژه عظیم در گذشته نیز به‌صورت منقطع انجام شده بود و حدود ۱۰ کیلومتر از آن در تقاطع‌های مختلفی همچون تقاطع استقلال و تقاطع بلوار رضوان تکمیل شده است.

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در حوزه فنی و اجرایی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۱ کیلومتر از مسیر در دست احداث است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۱ کیلومتر آن بهره‌برداری شود، گفت: با احداث بخشی از بلوار فرزانگان و اتصال آن به رینگ در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ترافیک کامیون‌ها و خودروهای عبوری به شدت کاهش یافته است.

مظفر ادامه داد: عبور کامیون‌ها از مسیرهای شهری به‌ویژه در بلوار فرزانگان، موجب ترافیک سنگین می‌شد که با این اقدامات، حدود ۵ دقیقه از زمان سفر این خودروها کاسته شده و آلایندگی نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به طرح خاتون‌آباد و مسیر فرودگاه عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم، مسیر خاتون‌آباد است که در دست اقدام است؛ این پروژه می‌تواند موجب تسهیل عبور و مرور از سمت فرودگاه و اتصال به بلوار امام رضا (ع) و مسیر شیراز شود؛ آزادسازی بخش‌هایی از این پروژه انجام شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تکمیل شود.

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در حوزه فنی و اجرایی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در تلاش است با استفاده از منابع موجود، پروژه‌های مذکور را پیش ببرد؛ با این حال دولت تا کنون ریالی برای این پروژه اختصاص نداده است و شهرداری نیز به‌دلیل سنگینی هزینه‌ها نمی‌تواند به تنهایی از منابع نقدی خود استفاده کند، به همین دلیل پیشنهاد شده است که از طریق شرکت‌های پروژه‌محور و با همکاری استانداری و نمایندگان، منابع مالی تأمین شود.

مظفر با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای تسریع پروژه‌ها اضافه کرد: برای تسریع اجرای پروژه‌های این کلان‌شهر پیشنهاد شده است که یک کارگروه ویژه به‌صورت جهادی تشکیل شود تا تصمیمات لازم بدون تأخیر و بوروکراسی‌های اداری گرفته و اجرا شود؛ در این مسیر نیاز است که مصوبات لازم به سرعت دریافت و منابع مالی تأمین شود.

وی ادامه داد: نیاز به هماهنگی بیشتر با نهادهایی نظیر اداره راه و شهرسازی وجود دارد تا تصمیمات لازم در کارگروه‌های مربوطه تصویب و اجرایی شود.

کد خبر 800270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.