فلاورجان در مسیر ایجاد پارک علم و فناوری

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: تأسیس پارک علم و فناوری، اولویت توسعه علمی شهرستان است.

رمضان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بحث فناوری ما به دنبال این هستیم که یک پارک علمی فناوری در شهرستان فلاورجان داشته باشیم. به دوستانم به‌دلیل محدودیت‌های مالی، عنوان کردند که ساختمان را شما تهیه کنید که ما این پارک علمی فناوری را تأسیس کنیم؛ هدف این این است که افرادی که ابتکار دارند و صاحب‌نظرند در بحث علم و فناوری، با رده‌های استانی و کشوری لینک شوند، برای نمونه پارک‌های علم و فناوری استان و کشور و معاونت محترم علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از استعدادها به صورت صحیح استفاده کرد.

وی افزود: من دنبال این هستم که ببینم مجلس در تاکید و پیروی از صحبت حضرت آقا که بر روند مبتکرانه علم بنا شده چه راهبردهایی را در پیش می‌گیرد، روند مبتکرانه علم همین است که اول به جوانان بها داده شود، به استعدادهایی که این جوانان در کشور جمهوری اسلامی دارند، ما باید به این جوانان اعتماد کنیم و ابتکاراتشان را به عمل درآوریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: همان‌طور که گفتم، دستگاه‌های مختلف کشور، شهرداری‌ها و ارگان‌ها باید به این جوانان بها دهند و به آن ابتکارات و نوآوری‌هایی که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف دارند اعتماد کنند.

رحیمی بیان کرد: با بها دادن به نخبگان می‌شود روند پویا و جدیدی را در کشور ایجاد کرد و این مایه پیشرفت علمی و فناوری کشور می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم از رشد تکنولوژی و فناوری جهان عقب نمانیم، چاره‌ای جز این نداریم؛ باید بها دهیم و اهمیت دهیم و از این جوانان و از استعدادهایشان استفاده کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: در فلاورجان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور را داریم. یک دانشگاه هنر هم داریم که نیمه‌کاره است، البته هزینه‌های زیادی در گذشته شده، اما به‌دلایل مختلف این دانشگاه نیمه‌کاره مانده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: اگر این دانشگاه تکمیل شود و دانشگاه‌ها از استعدادهای مختلف در بحث علمی و فناوری استفاده کنند و با دانشگاه‌های پیشرو در استان اصفهان ارتباط برقرار کنند و از تجربیات و ابتکارات آن‌ها بهره بگیرند، هسته‌های علمی و نخبگانی هم در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود و افق روشنی را در آینده می‌بینم.

رحیمی اظهار داشت: با توجه به استعدادهای خوبی که در شهرستان فلاورجان وجود دارد، می‌شود رویدادهای علمی خوبی برگزار کرد. حتی می‌توان از دوستان در شهرستان‌های مختلف خود اصفهان دعوت کرد تا حضور پیدا کنند و مردم هم این نوآوری‌ها و ابتکارات را ببینند، این ابتکارات و نوآوری‌ها می‌تواند برای مردم مایه امید نسبت به آینده شود.

کد خبر 800254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    2 1
    ایول