محیط‌بان پارک ملی موته برای مداوای بهتر به تهران منتقل می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محیط بان پارک ملی موته که از ناحیه چشم دچار آسیب شده، برای مداوای بهتر به تهران منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی اظهار کرد: حدود ساعت ۲۲ شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳، محیط‌بان علی جمشیدیان فرزند محیط‌بان بازنشسته، مرتضی جمشیدیان متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در این منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه متخلفان با پروژکتور مشغول نورکشی و اقدام به شکار در محدوده پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته بودند، افزود: طی تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز در حین حرکت با بیرون آمدن از پنجره خودرو به وسیله سلاح شکاری ساچمه زنی، به سمت خودرو و علی جمشیدیان که هدایت خودرو سازمانی را بر عهده داشت شلیک می‌کند.

محبت خانی تصریح کرد: در اثر این شلیک، ساچمه به داخل چشم، صورت، سینه و دست جمشیدیان اصابت می‌کند و در این حین شکارچی غیر مجاز شناسایی شده و پلاک خود نیز ثبت شده است.

وی گفت: ظاهراً این متخلف پرونده تخلف قبلی دارد که توسط پلیس تحت پیگرد و اقدامات دستگیری آن در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امروز (یکشنبه) خانم انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با آقای قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور رایزنی کردند و محیط‌بان زخمی موته قرار است به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شود.

وی گفت: هدف از انتقال این محیط‌بان به تهران مداوای بهتر و عدم ایجاد مشکل برای بینایی وی است.

کد خبر 800226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.