ایران و ۶ پیروزی در ۷ تقابل اخیر با قطر

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف قطر می‌رود که آمار خوبی در رویارویی‌های اخیر مقابل این تیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و قطر تاکنون ۲۵ بار در رقابت‌های مختلف رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین ایران ۱۶ بار و قطر چهار بار موفق به پیروزی شده‌اند، ضمن اینکه پنج تقابل دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این ۲۵ تقابل ۶۲ گل به ثمر رسیده است که ۴۳ گل به نام ایران و ۱۹ گل برای قطر بوده است.

ایران و قطر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در ادوار مختلف در مجموع ۱۰ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که شش دیدار با پیروزی ایران و تنها یک دیدار با پیروزی قطر همراه بوده است. حاصل این ۱۰ رویارویی ۲۴ گل است که ۱۶ گل برای ایران و هشت گل برای قطر به ثمر رسیده است.

تیم ملی ایران تا پیش از دیدار اخیر دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در شش دیدار متوالی مقابل قطر پیروز شده بود، اما شکست تلخ و عجیب ایران در آن دیدار باعث خراب شدن این رکورد در تقابل‌های دو تیم شد.

در بین گلزنان ایران به قطر نام ۲۴ بازیکن مختلف به چشم می‌خورد که در بین آن‌ها علی دایی و سردار آزمون با چهار گل زده به قطر، بهترین گلزنان ایران به‌شمار می‌روند. علیرضا نیکبخت واحدی و علیرضا جهانبخش نیز با سه گل زده به قطر در رده بعدی حضور دارند. در این بین آزمون این شانس را دارد تا با گلزنی در دیدار مقابل قطر بهترین گلزن ایران به قطر شود.

آمار و ارقام رویارویی‌های ایران و قطر به شرح زیر است:

ایران و ۶ پیروزی در ۷ تقابل اخیر با قطر

کد خبر 800222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.