مشکلات نقدینگی شرکت‌های تجهیزات پزشکی پیگیری می‌شود

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت پیگیر رفع مشکلات ارزی و نقدینگی شرکت‌های تجهیزات پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، علی جعفریان در بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ایران اظهار کرد: تولیت سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، بنابراین هرچه به سلامت مرتبط باشد نیز در حیطه رسالت و تعهد وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقا و بهبود کیفیت ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور افزود: امروزه، تکنولوژی و فناوری‌های مدرن به عرصه سلامت نیز وارد شده و بخش اعظم خدمات سلامت را در برگرفته است.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت تاکید کرد: کمیت و کیفیت تجهیزات پزشکی در نتیجه درمان تأثیرگذار است، تجهیزات و ملزومات پزشکی باید هم باکیفیت و هم در دسترس باشند، در دوران کرونا دیدیم که وقتی یک وسیله پزشکی یا یک قلم دارو در دسترس نبود، با چه مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه فناوری در حال پیشرفت است و باید پا به پای پیشرفت‌های جهانی گام برداریم، اضافه کرد: تجهیزات و ملزومات پزشکی، بخش کلیدی ارائه خدمات مطلوب سلامت، به مردم است و با وجود مشکلاتی مانند تحریم‌ها، چنانچه در این حوزه پیشرفت و بتوانیم محصولات باکیفیتی تولید کنیم، یک مزیت برای خود ایجاد کرده‌ایم.

جعفریان در خصوص صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل گفت: در حوزه صادرات باید ابتدا نیاز داخل را تأمین کنیم و بعد به صادرات بیندیشیم، کیفیت محصولات برای صادرات نیز باید مطابق استانداردهای جهانی باشد تا قابل عرضه شود.

وی تصریح کرد: در کشور شرکت‌هایی هستند که سال‌ها است در زمینه تولید و تأمین محصولات پزشکی نقش کلیدی ایفا می‌کنند، این شرکت‌ها چالش‌هایی مانند منابع مالی، اعم از ارزی و ریالی دارند که در تأمین مواد اولیه آنها را دچار مشکل می‌کند که باید سعی کنیم آنها را پیگیری و مرتفع کنیم، وزیر بهداشت پیگیر است که بتوانند مشکلات ارزی و نقدینگی شرکت‌های تجهیزات پزشکی را مرتفع سازد تا این شرکت‌ها در زنجیره تولید و تأمین محصولات پزشکی دچار مشکل نشوند.

کد خبر 800166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.