سند توسعه روستاهای خراسان شمالی تدوین شده است

استاندار خراسان شمالی از تدوین سند توسعه روستاهای استان خبر داد و گفت: نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های روستاها احصا و بررسی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ یکشنبه بیست و دوم مهر_ در آئین واگذاری ۵۷ دستگاه خودرو حمل زباله به دهیاری‌های استان اظهار کرد: امروز با پیگیری‌های انجام شده ۵۷ دستگاه ماشین حمل زباله اختصاص یافته برای خدمات‌رسانی بهتر برای روستاهای سطح استان تحویل می‌شود.

وی افزود: تأمین سایر تجهیزات مورد نیاز روستاها نیز پیگیری شود تا پیشرفت و توسعه روستاها با سرعت بیشتر تداوم پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه سند توسعه برای روستاهای استان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در این سند روی نقاط قوت، فرصت‌ها، تهدیدها و قابلیت‌های روستاها کار شده و نهایتاً یک نقشه راه اقتصادی برای توسعه روستاها ارائه شده است و ارزش‌های فراوان اقتصادی روستا باید فعال شود.

حسین‌نژاد عنوان کرد: اسناد آماده شده برای هریک از دهستان‌ها و روستاها باید سریع‌تر اجرایی شود و برای دهستان‌هایی که هنوز سند توسعه آن‌ها تکمیل نشده است با پیگیری فرمانداران و معاونت عمرانی سریع‌تر تکمیل شود تا بتوانیم یک اقدام هدفمند برای توسعه روستاها داشته باشیم.

وی استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات روستاها را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: باید بتوان بالاترین بهره‌وری را از امکانات موجود در جهت بهتر شدن وضعیت روستاها داشت.

صادق رمضان‌زاده، مدیرکل امور روستایی و شوراهای خراسان شمالی نیز در این مراسم تصریح کرد: بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای تخصیص این خودروها هزینه شد که با پیگیری انجام شده، ۱۰ درصد از اعتبار این دستگاه‌ها از محل اعتبارات استانی و ۹۰ درصد از محل منابع ملی تأمین شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۵۷ دستگاه حمل زباله اختصاص یافته ،۲۲۱ خودروی فعال حمل زباله شامل ۸۴ نیسان، ۳۵ نیسان کمپرسی، ۱۰ نیسان باری، ۴۹ تراکتور و ۲۱ بیل بکهو و ۱۶ کامیون سبک و سنگین نیز در سطح روستاهای استان فعال هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات حمل زباله ۱۸۰ روستای استان رفع شده است، گفت: به منظور کمک به نظارت بر عملکرد ماشین آلات و خودروهای حمل زباله تاکنون ۷۸ دستگاه ماشین آلات فعال حوزه دهیاری‌ها به سامانه جی پی اس تجهیز شده است و تا چند ماه آینده تمام خودروهای فعال سطح استان مجهز به این سامانه می‌شوند.

رمضان‌زاده اختصاص بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان کمک‌های دولتی برای دهیاری را مورد توجه قرار داد و ایجاد دهیاری خودکفا را یکی از اقدامات مؤثر در راستای توسعه طرح‌های درآمدزا در سطح روستاها عنوان کرد.

کد خبر 800162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.