جابه‌جایی بیش از ۲۹ میلیون تن کالا در استان اصفهان در نیمه نخست سال جاری

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بیش از ۲۹ میلیون و ۱۶۵ هزار تن کالا در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری از استان اصفهان جابه‌جا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن مقدسی از افزایش ۴.۳ درصد جابه‌جایی کالا در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲۹ میلیون و ۱۶۵ هزار تن کالا از این استان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده درحالی‌که در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته این رقم ۲۷ میلیون و ۹۶۹ هزار تن بود.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را کالای فلزی، ترکیبات نفتی و شیمیایی، ساختمانی، سیمان، معدنی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پوشاک و منسوجات برشمرد و افزود: در مدت یاد شده بیش از یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۳۶۶ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده است و در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۴۵ برگ بارنامه در استان صادر شده بود که در سال گذشته بیش از ۴.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان جابه‌جایی ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار تن کالا در شهرستان اصفهان، ۵ میلیون و ۵۶۱ هزار تن کالا در شهرستان مبارکه، ۵ میلیون و ۴۵ هزار تن کالا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار تن کالا در شهرستان برخوار، یک میلیون و ۳۲۶ هزار تن کالا در شهرستان خمینی شهر، یک میلیون و ۳۴۳ هزار تن کالا در شهرستان فلاورجان، یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن کالا در شهرستان نائین و بیش از یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن کالا را در شهرستان کاشان یادآور شد و عنوان کرد: افزایش ۳ درصدی جابه‌جایی کالا را در شهرستان اصفهان شاهد هستیم.

مقدسی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ حجم کالای جابه‌جا شده از این شهرستان ۶ میلیون و ۷۱ هزار تن بوده است که در سال جاری این رقم به ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت افزایش یک درصدی را در صدور برگ بارنامه در شهرستان اصفهان شاهد هستیم، ادامه داد: در شهرستان مبارکه نیز صدور برگ بارنامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶۲۷ شرکت حمل‌ونقل کالا در استان اصفهان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، تصریح کرد: ۷ باب پایانه با ۳۶ هزار و ۴۵۸ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند همچنین ۴۹ هزار و ۳۳۷ نفر راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان اصفهان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

کد خبر 800147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.