لزوم جذب منابع مردمی، کارآفرینان و شرکت‌های گوناگون برای احیای بافت تاریخی

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم جذب منابع مردمی و کارآفرینان و شرکت‌های گوناگون برای احیای بافت تاریخی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در صدوچهل‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به نبود وحدت‌رویه در حوزه شهرسازی اظهار کرد: در بعضی مناطق معاون شهرسازی موضوعی را قبول دارد، اما کارکنان آن را نمی‌پذیرند، معاونان و مدیران مناطق باید گاهی ریسک‌پذیر باشند و تصمیماتی بگیرند که وحدت‌رویه حاصل شود.

وی افزود: گزارش شده است که گاهی پول از شهروندان گرفته شده، اما پروانه صادر نشده است که این اقدام موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است و مسئولان نسبت به این امر توجه جدی کنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب مدیریت بافت تاریخی بیان کرد: منطقه ۳ به عنوان «منطقه ویژه بافت تاریخی اصفهان» انتخاب شد، زیرا ۷۰ درصد سرمایه‌های تاریخی در این منطقه قرار دارد و چندین دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است؛ در عین حال در زمینه بافت تاریخی اتفاقات ناگواری پیرامون مسجد جامع و هارونیه در این منطقه رخ داده است.

میرباقری گفت: در همین راستا منطقه ۳ به‌عنوان منطقه ویژه بافت تاریخی انتخاب شد تا با حضور کارشناسان و دلسوزان شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم جذب منابع مردمی و کارآفرینان و شرکت‌های گوناگون برای احیای بافت تاریخی گفت: این بخش‌ها می‌توانند به این حوزه بپردازند تا همه کارها بر دوش شهرداری نباشد.

کد خبر 800138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.