۴۷۰۰ بوشهری‌ در صف انتظار وام فرزندآوری

مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: در شش ماه نخست سال جاری از ۹۴۷۲ نفر از متقاضیان تسهیلات فرزندآوری ۴۷۳۰ نفر معادل ۴۹.۹۴ درصد متقاضیان در صف انتظار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسحاق شهبازی ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره کل، اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده از تعداد معرفی‌شدگان، متقاضیان در صف و دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در شبکه بانکی استان بوشهر طی ۶ ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان به شعب شبکه بانکی استان معرفی شده‌اند که از این تعداد بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ نفر معادل ۴۲.۶۶ درصد متقاضیان در صف انتظار هستند.

وی با بیان اینکه قریب به ۳ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۳۵.۹ درصد تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند، افزود: پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان که شامل ۲۱ درصد است نیز به دلایل مختلف از جمله مراجعه نکردن به شعبه در زمان مقرر، عدم ارائه اسناد و مدارک یا معرفی ضامن انجام نشده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به بررسی‌های انجام شده از تعداد معرفی‌شدگان، متقاضیان در صف و دریافت‌کنندگان تسهیلات فرزندآوری در شبکه بانکی استان بوشهر، عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده بالغ بر ۹ هزار و ۴۷۲ نفر از متقاضیان به شعب شبکه بانکی استان معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۷۳۰ نفر معادل ۴۹.۹۴ درصد متقاضیان در صف انتظار و تعداد بالغ بر ۳ هزار و ۶۶۰ نفر معادل ۳۸.۷ درصد تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

فسخ قرارداد اجاره اراضی فاقد پیشرفت فیزیکی

شهبازی در این خصوص ادامه داد: بر اساس دستور ریاست عالی سازمان مبنی بر نظارت بر پیشرفت فیزیکی اراضی واگذار شده جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی، این بازرسی کل ضمن بررسی پرونده‌های واگذاری و بررسی آخرین پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، ضمن شناسایی بخشی از اراضی واقع در شهرستان‌های دیر، تنگستان و کنگان که علی‌رغم گذشت چندین سال از تاریخ انعقاد قرارداد اجاره اراضی، تاکنون پیشرفت فیزیکی در خصوص اجرای طرح‌ها تحقق نیافته و اراضی همچنان تعیین تکلیف نشده و به صورت راکد باقی مانده بود به کمیسیون هیأت نظارت ماده ۳۳ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور ارسال و رأی مبنی بر فسخ قرارداد اراضی مجموعاً به مساحت ۲۲۳ هکتار صادر شد.

وی اضافه کرد: مساحت این اراضی، ۹.۶ هکتار در شهرستان دیّر، ۱۴.۲ هکتار در شهرستان تنگستان و ۲۰۲ هکتار در شهرستان کنگان بوده است.

مدیر کل بازرسی استان بوشهر تصریح کرد: به منظور برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان بوشهر، این بازرسی کل ضمن انجام بازدیدهای میدانی از کانون‌های اصلی تغییر کاربری غیرمجاز و شناسایی مستحدثات غیرمجاز در سال جاری اقدام کرده که حسب دستور مقام قضائی و با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی، در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، عملیات قلع و قمع برای ۳۶۳ مورد از مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی ۲۳۰ هکتار اجرایی و اراضی کشاورزی به وضع سابق اعاده شده‌اند.

حمایت از شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان

شهبازی با اشاره به حمایت از شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان اذعان کرد: به این منظور از ۹ واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان و ۳۶ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و طرح‌های مربوط به جهاد کشاورزی و صمت استان بازدید شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بازدیدهای صورت گرفته و با پیگیری بازرسی کل استان، ۵۶۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

کد خبر 800120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.