ساخت و روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان از ساخت و آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: برای ساخت و آسفالت این میزان راه، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، غلامعلی نیک‌فهم ظهر امروز_ یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در استان گیلان با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال احداث و روکش آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه میزان روستاهای بهره‌مند از این پروژه‌های عمرانی ۷۵ قریه و روستا بوده است، افزود: بیش از ۷۵۰۰ خانوار با احداث و روکش آسفالت پروژه‌ها از راه مناسب بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه طی این مدت ۵۰ کیلومتر زیرسازی راه‌های روستایی و فرعی اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد راه دسترسی مناسب به روستاها موجب توسعه این مناطق می‌شود،

نیک‌فهم تصریح کرد: با ساخت این میزان راه روستایی، علاوه بر تسهیل ارتباط روستاها با مناطق شهری، دسترسی روستاییان به خدمات ضروری مانند آموزش و بهداشت بهبود چشمگیری پیدا می‌کند.

وی از خرید خرید ماشین‌آلات سنگین راهداری خبر داد و عنوان کرد: در سال‌جاری مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات سنگین تأمین شده و در مرحله حمل و ترخیص است و طی ماه آینده به ناوگان خودرویی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: ضریب فرسودگی ماشین‌آلات راهداری به دلیل مأموریت‌های متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از مهمترین چالش‌های ارائه خدمات راهداری است که با خرید ماشین‌آلات سنگین جدید خدمات‌رسانی در استان بهتر خواهد شد.

نیک‌فهم با بیان اینکه عمر متوسط ماشین آلات راهداری گیلان ۲۳ سال است، ادامه داد: امسال برای اوورهال، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات راهداری از جمله سبک، نیمه‌سنگین و سنگین بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، استان گیلان ۱۲ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که حدود ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و سایر راه‌ها اصلی، فرعی و بزرگراه است.

کد خبر 800104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.