هدف از پایش مرزی، شناسایی و سنجش آمادگی عملیاتی است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هدف از پایش مرزی، شناسایی و سنجش آمادگی عملیاتی است و وضعیت نیروهای نظامی، تجهیزات موجود و شرایط جغرافیایی و محیطی می‌تواند بر عملیات‌های انتظامی تأثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه پایش نوار مرزی استان کردستان در هنگ‌های سقز و بانه که حدود سه ساعت به طول انجامید، اظهار کرد: هدف از پایش مرزی به معنای نظارت و ارزیابی وضعیت مرزها به منظور شناسایی و سنجش آمادگی عملیاتی است.

وی افزود: سعی بر این است در این مأموریت از چند پاسگاه مرزی به صورت سرزده بازدید شود و وضعیت نیروهای نظامی، تجهیزات موجود و شرایط جغرافیایی و محیطی که می‌تواند بر عملیات‌های انتظامی تأثیر بگذارد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: با ارزیابی آمادگی نیروهای مرزبانی و منابع لجستیکی به منظور اطمینان از توانایی انجام وظایف سعی می‌کنیم در این بازدید نواقص موجود را مرتفع کنیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: تسهیل همکاری بین نهادهای مختلف امنیتی و نظامی برای افزایش اثربخشی عملیات‌های مرزی تأثیرگذار در بهبود امنیت و ارتقای امنیت خواهد شد.

وی با تاکید بر پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی از جمله قاچاق انسان، مواد مخدر و سایر فعالیت‌های غیرقانونی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند نظارت هوایی، دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، کارایی پایش مرزی را افزایش دهیم.

کد خبر 800103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.