مشارکت بخش‌ خصوصی در مدیریت چرخه پسماندهای پزشکی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان به‌منظور مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی تعریف شده است تا با مشارکت بخش‌ خصوصی از آسیب‌های خطرناک این پسماندها به محیط‌زیست شهر اصفهان جلوگیری کنیم.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری اصفهان نسبت به ارتقای سلامت شهر و شهروندان اظهار کرد: بر اساس برآوردها، روزانه حدود ۱۲ تا ۱۵ تن پسماند بیمارستانی و پزشکی در این کلان‌شهر تولید می‌شود و ضرورت دارد با ارائه راهکار مناسب و با استفاده از دانش فعالان این حوزه نسبت به مدیریت چرخه آن اقدام کرد.

وی افزود: به‌رغم اینکه به‌طور ذاتی شهرداری نقشی در مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی ندارد و اینگونه پسماندها باید از مجرای تولیدکنندگان، مدیریت و کنترل شود، اما شهرداری اصفهان در این زمینه نیز پیرو توافقنامه کارگروه محیط زیست استان پیشرو بوده و اقدام به تعریف پروژه و اجرای آن کرده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: موضوع دفع پسماندهای پزشکی موجب شده است، پروژه‌ای به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد تومان تعریف شود و درصدد هستیم با استفاده از دانش و توان بخش خصوصی از آسیب این پسماندهای خطرناک به چرخه طبیعت جلوگیری کنیم.

حیدری با اشاره به برگزاری فراخوان و ارزیابی فنی و مالی این پروژه گفت: یک شرکت دانش‌بنیان با سوابق اجرایی مناسب در انجام اینگونه پروژه‌ها، برگزیده شده است که پس از تصویب در شورای عالی سرمایه‌گذاری و اعلام به شرکت برنده، مراحل عقد قرارداد آن انجام و به‌زودی برای اجرایی‌شدن ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون‌شک احداث پروژه پسماندسوز پزشکی نیازمند اعتبار بالایی است که در توان حوزه فعالیت شهرداری نیست، اما مدیریت شهری اصفهان خود را نگهدار شهر و شهروندان می‌داند و با مشارکت بخش خصوصی و پرداخت هزینه‌های هر کیلوگرم تولید پسماند توسط تولیدکنندگان این حوزه (بیمارستان‌ها و مراکز درمانی) می‌تواند هزینه‌های احداث و بهره‌برداری این مجموعه شاخص توسط بخش خصوصی را در درازمدت تأمین کند.

کد خبر 800042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.