تجهیزات هنرستان‌های اصفهان افزایش یافت

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: با اختصاص امکانات جدید به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال، تجهیزات هنرستان‌های این استان افزایش پیدا کرده و به روز رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ناصر فتحی امروز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ در آئین افتتاحیه و بهره‌برداری از مدرسه خیرساز محمود رضوی روستای بودان از توابع تیران و کرون اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۹۰ پروژه آموزشی به بهره‌برداری رسید که آئین افتتاحیه آن‌ها با حضور خیرین طی این یک ماه گذشته در حال انجام است.

وی افزود: ساختمان این مدارس و فضاهای آموزشی توسط خیرین احداث و تکمیل شد و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را تأمین کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه با وجود توسعه فضاهای آموزشی طی سال‌های اخیر باز هم کمبود کلاس درس وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت دو شیفت مدارس، افزایش دانش‌آموز و فرسودگی محیط‌های قبلی، این نیاز را دو چندان کرده است.

فتحی ادامه داد: ۳۳ درصد از مدارس استان اصفهان دارای سن بالای ۴۵ سال هستند که این مراکز آموزشی باید بهسازی و نوسازی شوند و برای این کار اعتبارات دولتی پاسخگو نبوده و نیاز به مشارکت خیرین دارد.

وی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت خیرین امکان احداث و بهره‌برداری این حجم بالای کلاس درس وجود نداشته و دولت با وجود محدودیت منابع قادر به رفع نیاز نیست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه تأمین نیازهای آموزشی، فرهنگی و پرورشی مدارس نیز وجود دارد، تصریح کرد: تجهیزات کارگاهی از جمله نیازهای هنرستان‌ها بوده که در سال تحصیلی جدید ۷۰۰ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافته است.

فتحی اضافه کرد: با اختصاص این اعتبار، تجهیزات کارگاهی برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خریداری و در اختیار آن‌ها قرار گرفته که منجر به افزایش امکانات و بروزرسانی وسایل شده است.

وی به همکاری خیرین طی دو دهه اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: در ۲۰ سال گذشته تاکنون مشارکت‌های مردمی منجر به روند مدرسه‌سازی شده و در سال‌های گذشته این جریان روند رو به رشدی پیدا کرده که توانسته نیازهای هر منطقه را پاسخ دهد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه این روند در تیران و کرون نیز وجود دارد، خاطرنشان ساخت: با کمک خیرین چهار مدرسه جدید امسال به مجموع مدارس این شهرستان افزوده شده و دانش آموزان از آن استفاده می‌کنند.

احداث مدرسه با کمک ۱۰۰ میلیاردی خیرین

حسین صائبی مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این جلسه به احداث محیط‌های آموزشی اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته دو مدرسه خیر ساز در این شهرستان افتتاح شد و امروز نیز مدرسه جدید با حضور خیر به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای ساخت هر یک از این مدارس حدود ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین هزینه می‌شود که میزان اعتبار نسبت به تعداد کلاس و فضای آموزشی متفاوت است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه فرسودگی فضاهای آموزشی و یا کمبود کلاس درس سبب احداث مدارس جدید شده، خاطرنشان کرد: با ساخت مدارس جدید رفت و آمد دانش‌آموزان به دیگر نقاط شهرستان برای تحصیل کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 799860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.