به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، علی کلانتری در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری در شهر شیراز به سمت توسعه حملونقل عمومی مطمئن، پاک و ارزان است.
وی افزود: با توجه بهضرورت حمایت دولت از تأمین واگن افزود: دولت باید در این مرحله سهم و دین خود را ادا کند.
سرپرست سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز در زمینه توسعه مترو نسبت به سایر شهرها سرعت بیشتری دارد، تصریح کرد: شهرداری این کلانشهر به ازای ساخت هر یک کیلومتر مترو بالغ بر ۵۰ میلیون یورو هزینه میکند و میتوان توجه کرد که چه مبالغ زیادی برای این خطوط در حال هزینه در شهر زیرزمینی مترو است و این در حالی است که شهرداری شیراز در همه ابعاد توسعهای تلاش میکند.
کلانتری خاطر نشان کرد: ایستگاه متروی وکیلالرعایا از زیباترین ایستگاههای مترو در کشور شناخته شده و تمام سعی خود را میکنیم که قسمتهای تجاری اطراف این ایستگاه را به سمت عرضه صنایعدستی و کارگاه صنایعدستی ببریم.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری شیراز به نظرات و خواستههای شهروندان بسیار اهمیت میدهد و برای حفظ تعلقات اجتماعی و تاریخی مردم شیراز حتی اگر نیاز باشد چندین برابر هزینه میکند تا از آنها مراقبت و حفاظت کند.
سرپرست سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: به عنوان نمونه در خصوص آبنمای میدان قائم (عج) که یک تعلق اجتماعی برای مردم این شهر است جهت حفظ و نگهداری آبنما و درختهای کهن در این میدان، ایستگاه را زیرزمینی و افزایش هزینهای بالغبر ۳۰۰ میلیارد تومان جهت حفظ و نگهداری این میدان داشته که این موضوع با هدف احترام گذاشتن به علایق و دیده شدن مردم هزینه شده است.
کلانتری اظهار کرد: این نوید را به مردم میدهیم که طی یک ماه این ده عملیات اجرای خط ۴ مترو ایستگاه بولوار رازی شروع کنیم و باید گفت در حوزه مهندسی مترو در دو سال اخیر نزدیک به هزار میلیارد تومان صرفهجویی با استفاده از ظرفیت دانش بومی و پیمانکاران محلی داشتهایم.
تردد نیم میلیونی شهروندان از خطوط چهارگانه مترو شیراز طی ۳ سال آینده
در ادامه همچنین رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی فعالیت چهارگانه خطوط مترو پرداخت و اظهار کرد: در بحث مترو طی دو سال گذشته، چهار عملیات جدید شروعشده است که فاز دوم خط ۲ مترو از ایستگاه آزادی تا کلبه سعدی در این راستا بوده است. این در حالی است که فاز یک خط ۲ مترو طی همین دو سال مورد بهرهبرداری قرارگرفته است.
وی افزود: چهار نقطه شهر از طریق خطوط ۱ و ۲ مترو به هم وصل میشوند و در واقع خط ۲ از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا کلبه سعدی که خطی جنوبی شمالی است، در ایستگاه میدان امام حسین (ع) به خط یک که خطی شرقی-غربی است، متصل میشود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با تشریح فعالیت خط ۳ مترو تصریح کرد: این خط که بهواقع ادامه خط شرقی- غربی (یک) است، از ایستگاه بصیرت در پل معالی آباد آغاز و تا ایستگاه شهرک گلستان ادامه دارد که روند کار در پنج ایستگاه بهخوبی پیشرفته است و روند پنج ایستگاه دیگر نیز در حال پیگیری است.
محمدیان با اشاره به عملیات خط ۴ که از ایستگاه رازی واقع در بولوار مدرس شروع و در فاز یک به ایستگاه استقلال ختم میشود، خاطر نشان کرد: با اقدام مشاوران طرح، در ایستگاه رازی صرفهجویی اقتصادی بینظیری در سطح کشور صورت گرفته است.
وی محور دیگر این عملیات را در نقطه اتصالی خط ۱ به ۴ که بنای اولیه آن بر پایه اتوبوسهای برقی است، خواند و اضافه کرد: در این عملیات طی ۴ ایستگاه از زندیه تا شاهزاده قاسم، دسترسی عبور و مرور به بافت تاریخی- مذهبی و سومین حرم اهلبیت (ع) تسهیل میشود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بابیان اینکه امروز در حدود ۱۲۰ -۱۴۰ هزار مسافر در طول روز از خطوط ۱ و ۲ مترو استفاده میکنند، اعلام کرد: پیشبینی میشود طی سه سال آینده با بهره برداری از این خطوط میزان استقبال شهروندان از مرز ۵۰۰ هزار نفر نیز عبور کند.
نظر شما