اصلاح قانون انتخابات شوراها از اولویت‌های مجلس دوازدهم است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مطابق شرایط فعلی کشور و موضوعات فضای مجازی، زمان تبلیغات، انصراف و جابه‌جایی حوزه انتخابیه مواردی است که در حال اضافه شدن به قانون است و در اولویت مجلس دوازدهم قرار دارد تا قانون اصلاح انتخابات شوراهای کشور به انتخابات این دوره برسد.

ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آزمون گرفتن از کاندیدهای شوراهای شهر در صحن علنی مجلس تصویب شده و برخی پیشنهادهای نمایندگان باقی مانده است که برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی ارجاع شده است.

وی افزود: یکی از بندهای خوب اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور مربوط به شرایط اعضای پای صندوق‌ها است که برای نماینده فرماندار و هیئت‌های اجرایی و نظارت شرایطی تعریف کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: مطابق این اصلاحات، اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت نباید نسبت سببی و نسبی با کاندیدها داشته باشند.

بیاتی تاکید کرد: شورای فعلی هفت‌ساله نیست و سال آینده انتخابات شوراها برگزار می‌شود، همچنین آزمونی که مصوب شده است مختص شوراهای شهر است و ربطی به روستاها ندارد.

وی یادآور شد: کاندیدهای شورای اسلامی شهر نباید در حوزه انتخابیه خود کارمند شهرداری باشند و شش ماه قبل از کاندید شدن باید استعفا دهند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: ایراداتی در انتخابات شوراها وجود داشت که ما در اصلاح قانون به دنبال برطرف کردن آن‌ها هستیم و فرایند قانونی آن به احتمال زیاد به انتخابات این دوره می‌رسد زیرا در مجلس در حال بررسی است و سپس به شورای نگهبان می‌رود.

بیاتی تصریح کرد: مطابق شرایط فعلی کشور و موضوعات فضای مجازی، زمان تبلیغات، انصراف و جابه‌جایی حوزه انتخابیه مواردی است که اکنون در حال اضافه شدن به قانون است و در اولویت مجلس دوازدهم است تا قانون اصلاح انتخابات شوراهای کشور به انتخابات این دوره برسد.

کد خبر 799718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.