بارندگی رگباری و شدید در راه گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار از روز شنبه تا یکشنبه خبر داد و گفت: طی این مدت، با تقویت سامانه بارشی و خنک؛ بارندگی (گاهی رگباری و شدید) و کاهش تدریجی دمای هوا در استان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد دادرس امشب جمعه بیستم مهر_ اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه است، به تدریج از روز شنبه مطابق هشدار زرد صادر شده، با تقویت سامانه بارشی و خنک؛ بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، وزش باد (موقتی شدید)، مه آلودگی، رعدوبرق، احتمال تگرگ و کاهش تدریجی دمای هوا تا روز یکشنبه در گیلان فراهم است.

وی افزود: طی این مدت، شهروندان و گردشگران از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تاکید کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از هرگونه تردد و توقف، اسکان و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و چرای دام اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی این مدت محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

وی اضافه کرد: امشب دریای خزر مواج است و طی ۲ روز آینده، غالباً برای فعالیت مرتبط دریانوردی و گردشگری نامناسب است.

کد خبر 799531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.