به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجتالاسلام علیرضا اعرافی مدیر حوزه علمیه قم و مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ در نشست شورای آموزشوپرورش استان کرمانشاه که با حضور حجتالاسلام حبیبالله غفوری نماینده ولیفقیه در استان، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولان استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دستگاههای استانها باید سه نهاد آموزشوپرورش بهعنوان نهاد رکن و بعد دانشگاه و حوزه را بهعنوان اصل بدانند.
آموزش پرورش، دانشگاه و حوزه؛ سه ضلع جامعه تعالی
وی از آموزشوپرورش، دانشگاه و حوزه بهعنوان مثلث علم و فرهنگ یادکرد و افزود: این مثلث همه جامعه را میسازد چرا که همه تحولات بر اساس رشد و تعالی یک جامعه رقم میخورد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور اضافه کرد: جامعهای که آموزشوپرورش پویا، فعال، خلاق، مبتکر، طراح و پیشرو داشته باشد، حتماً آن جامعه دانشگاه و حوزه خوبی خواهد داشت و جامعهای که این سه نهاد خدمتگزار خوب داشته باشد صنعت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و… خوبی خواهد داشت.
همه کارگزاران نظام در قبال آموزشوپرورش مسئول هستند
وی با بیان اینکه همه مسئولان کشوری و استانی در قبال آموزشوپرورش مسئول هستند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس، استاندار، ائمه جمعه و همه شخصیتهای مسئول در نظام باید مقوله آموزشوپرورش و نسل نوجوانان و جوانان جامعه را در صدر اولویتهای خود قرار دهند چون راه پیشرفت جامعه همین موضوع است.
اعرافی اشارهای به سند تحول بنیادین آموزشوپرورش داشت و گفت: این سند فقط مربوط به آموزشوپرورش نیست باید همه از رئیسجمهور گرفته تا سازمان برنامهوبودجه پایکار بیایند.
وی لزوم رشد آموزشوپرورش را گرو تأمین منزلت معیشت معلمان، فرهنگیان و کارگزاران تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: بحث رتبهبندی علیرغم سرمایهگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، نتیجه و اهداف موردنظر را حاصل نکرد، لذا باید حتماً بازنگری شود.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با تأکید بر دانشافزایی و ارتقا دانش معلمان، گفت: آموزشوپرورش با جذب معلمان جدیدالورود در حال پوستاندازی است.
ساخت ۱۹۳ مدرسه با ظرفیت ۶۰۰ کلاس طی ۲ سال در کرمانشاه
محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست از تقویت زیرساختهای استان در ابعاد مختلف همچون صنعتی، گردشگری، حملونقل، آب، برق، گاز، فرهنگی، تربیتی و… سخن گفت.
وی با اشاره به فراهم بودن مقدمات در راستای انجام اقدامات فرهنگی و هنری در استان، ادامه داد: در این راستا به آموزشوپرورش استان در راستای تربیت نیروی موردنیاز، خوابگاههای دانشجویان فرهنگیان، ارتقا جایگاه این دانشگاه و وضعیت مدارس توجه بیشتری شده است.
استاندار کرمانشاه افزود: طی دو سال اخیر، ۱۹۳ مدرسه با ظرفیت ۶۰۰ کلاس درس ساخته و در اختیار دانشآموزان قرار گرفته است.
وی از تبدیل ۱۰۷ مدرسه کانکسی به مدرسه سازهای سخن گفت و تصریح کرد: طبق گزارش آموزشوپرورش استان طرحهای تربیتی خوبی در مدارس آغاز شده، البته تربیت حد ندارد و باید روزبهروز توجه و تمرکزمان به این مقوله بیشتر باشد چون به فرموده مقام معظم رهبری در بلندمدت هیچچیز بهاندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد.
نظر شما