آبرسانی به ۵ روستای بجنورد به بهره‌برداری رسید

آیین بهره‌برداری از فاز نخست آبرسانی به روستاهای جنوبی اطراف بجنورد همزمان با سالروز ورود رهبر انقلاب به خراسان شمالی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای جنوب بجنورد، اظهار کرد: پنج روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵۶۰ نفر از آب شرب با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

وی افزود: در قالب این پروژه در مجموع در مسیر ۱۵ کیلومتری انتقال آب از چاه‌های کلاته نقی تا روستاهای هدف، هفت مخزن آب، ایستگاه پمپاژ، ۷۰۰ متر برق رسانی، فشار شکن، خاک برداری، بتن ریزی و… با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال انجام شده و فاز دوم آن نیز برای آبرسانی به پنج روستای دیگر نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر است.

استاندار خراسان شمالی سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ به خراسان شمالی را نقطه عطف توسعه دانست و خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی برای اتمام پروژه‌های باقیمانده و تعهد شده در بخش‌های مختلف همت داشت.

حسین‌نژاد به نتیجه رسیدن پروژه آبرسانی از چاه‌های کلاته نقی را حاصل عزم همه مسئولان در رفع مشکلات مردم دانست و ابراز امیدواری کرد: مسیر روشن برنامه‌ریزی‌ها در حوزه آب استان در دولت جدید پیگیری شود.

سیدمحمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز آبرسانی از کلاته نقی به روستاهای اطراف بجنورد را مورد توجه قرار داد و گفت: از معدود پروژه‌های آبرسانی که همزمان با انتقال، مخازن آب نیز آماده و به اتمام رسید این پروژه است.

وی اضافه کرد: برای مجموع ۱۰ روستای این منطقه با بیش از ۱۱ هزار نفر، ۲۵ لیتر آب در ثانیه کافی است، اما ۶۰ لیتر آب با کیفیت در ثانیه تأمین شده و لازم است تا مردم نسبت به صرفه‌جویی در آب بیش از گذشته همت داشته باشند.

کد خبر 799235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.