واحد ۲ بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: با آغاز فصل تعمیرات نیروگاه، واحد دو بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، ابراهیم قلعه‌سری ظهر امروز_پنجشنبه نوزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز فصل تعمیرات نیروگاه، واحد دو بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست، اظهار کرد: این واحد که طبق برنامه زمان‌بندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، پس از ۱۰ روز فعالیت فشرده تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

وی افزود، در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میان‌دوره‌ای، اقداماتی شامل بازدید، رفع نشتی روغن و تنظیم پره‌های اف دی فن‌های شماره یک و دو و الاینمنت فن و الکتروموتور، قلیاشویی ایرپری هیتر (پیش گرمکن هوا) انجام شد.

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت مدیریت تولیدبرق نکا تصریح کرد: همچنین اقدامات دیگر چون رفع نشتی هوا از ویندباکس و ایرپری هیتر، دمونتاژ پمپ شماره یک آب دریا، بازدید از پره‌های ردیف آخر توربین فشار ضعیف، بازدید و تمیزکاری موشل فیلتر، رفع نشتی از لوله‌های سقف و سوپرهیت بویلر (دیگ بخار)، رفع نشتی از چک والو آب دریا، بازدید و رفع عیب والو فشار ثابت تانک اصلی، تخلیه رسوبات بویلر و جابجایی الکتروموتور ایرپری هیتر صورت گرفت.

قلعه‌سری بیان کرد: نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید دو هزار و ۲۱۴ مگاوات، دومین نیروگاه بزرگ کشور است که با رفع محدودیت‌های تولید، می‌تواند بیش از چهار درصد برق کشور را تأمین کند.

کد خبر 799214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.