رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل

شهردار آمل از رونمایی خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی داوودی ظهر امروز_پنجشنبه نوزدهم مهر_ در آئین رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری که با حضور رئیس پلیس راهور مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این رونمایی از سامانه هوشمند کنترل متحرک ثبت تخلفات ساکن وسایل نقلیه مانند توقف غیرمجاز در معابر شهری آمل است.

وی با بیان اینکه این اقدام در پی نارضایتی و مطالبه جدی شهروندان بابت مشکلات ترافیکی، شامل افزایش تخلفاتی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه از شهرداری و پلیس راهور داشتند، افزود: در گام نخست با خرید دو دستگاه خودروی مجهز به سامانه مکانیزه و دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن رونمایی شد.

رئیس پلیس راهور مازندران در این آئین رونمایی یادآور شد: این خودروها با دوربین‌هایی که در هر دو سمت آن نصب شده، با عبور از طول معابر اصلی، امکان ثبت تخلفات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان همچون توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه وسایل حمل‌ونقل عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات ساکن را به‌صورت هوشمند دارا است و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه و پیامک آن بلافاصله برای راننده متخلف ارسال خواهد شد.

نصرالله بیگلری با اشاره به مزایای استفاده از این سامانه افزود: خودروهای ثبت تخلف حین عبور و مشاهده تخلفات ساکن رانندگان، بدون اغماض، با سرعت و بدون چالش و بروز حق و ناحق به اعمال قانون در مسیرهای پُرتخلف شهر، به منظور روان‌سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری گره‌های ترافیکی در سطح شهر، از جمله مزایای به‌کارگیری از این سامانه است.

رئیس پلیس راهور مازندران ضمن تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان قانونمند مطرح کرد: امیدواریم با به‌کارگیری تجهیزات الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، روز به روز شاهد کاهش تخلفات رانندگی و ایجاد انضباط ترافیکی آرام و روان در شهر باشیم.

بیگلری با تاکید بر هوشمندسازی و نقش آن در انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و حوادث ترافیکی، خواستار توسعه شبکه هوشمندسازی تجهیزات ترافیکی برای ارتقای فرهنگ رانندگی شد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت تعداد نیروهای پلیس راهور، تنها راه افزایش عملکرد پلیس در اعمال قانون و برخورد سریع با متخلفان، استفاده از خودروهای مکانیزه است و بررسی‌ها نشان داده که وجود این خودروها در کنار پلیس در کنترل ترافیک شهر تأثیرگذار است..

وی ادامه داد: براساس قانون، با پیشنهاد پلیس، شهرداری که یکی از وظایفش همکاری با پلیس در تأمین امنیت ترافیکی شهر و علائم و تجهیزات مورد نیاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با فعال شدن دو دستگاه خودرو مجهز به سامانه ثبت تخلفات ساکن در شهر آمل، بعد از شهر قائم‌شهر، آمل دومین شهر مازندران بوده که به همت شهرداری آمل و همراهی فرمانداری ویژه و پلیس راهور به این سامانه مجهز شده است.

کد خبر 799200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.