رویکرد توسعه شهری از خدمات به مشارکت مدنی تغییر کند

سرپرست طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی گفت: رویکرد توسعه شهری باید از خدمات مدنی به مشارکت مدنی تغییر پیدا کند و تحول در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شهری باید مبتنی بر توجه به نیازها و ظرفیت‌های شهروندان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، رامین ساعد موچشی صبح امروز _‌پنجشنبه نوزدهم مهر_ در چهل‌وپنجمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: رویکرد توسعه شهری باید از خدمات مدنی به مشارکت مدنی تغییر پیدا کند.

وی افزود: تحول در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شهری باید مبتنی بر توجه به نیازها و ظرفیت‌های شهروندان باشد، برای این منظور استفاده از بافت‌های موجود و کاهش اثرگذاری بافت‌های غیرکاربردی باید در اولویت قرار گیرد.

سرپرست طرح‌ریزی شهری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم مشارکت شهروندان جهت پیشبرد مطلوب‌تر مدیریت شهری اضافه کرد: اصفهان کلان‌شهری پیشکسوت و موفق در حوزه جلب مشارکت مدنی شهروندان به شمار می‌رود.

ساعد موچشی با اشاره به چالش‌ها و ضرورت‌های مرتبط با بافت‌های ناکارآمد شهری، تاکید کرد: بافت شهری کارآمد و ناکارآمد به معنای تبلور سیاست گذاری صحیح و ناصحیح است که اصلاح ناکارآمدی آن مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی ادامه داد: بازآفرینی حاصل تصویرسازی‌های مختلفی است و تلاش بر این است سیاست‌هایی مانند پرداختن به موضوع توسعه میان‌افزا و افزایش تراکم و کاربری‌های ترکیبی به خصوص در کلانشهرها در اولویت کاری باشد.

سرپرست طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی بر انسان‌محوری و توسعه حمل‌ونقل عمومی با هدف ارتقای زندگی تأکید کرد و گفت: سیاست‌گذاری صحیح شهر را به سمت پویایی سوق خواهد داد و بافت شهر تبلور تصمیمات و سیاست گذاری‌های درست خواهد بود و تلاش ما اصلاح بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری است.

ساعد موچشی از تمام مسئولان حوزه شهرسازی و معماری خواست تا به همکاری نزدیک و تبادل تجربیات در جهت بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد بپردازند و اضافه کرد: توجه به مسائل محوری مانند محیط زیست و مشارکت شهروندان باید در سرلوحه کار مدیریت‌شهری باشد.

کد خبر 799170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.