طرح شهید نیلفروشان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم غزه و لبنان اجرایی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از اجرای طرح شهید نیلفروشان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم غزه و لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ در آئین تجلیل و نکوداشت مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی اظهار کرد: استان اصفهان بهشت خیریه‌ها و خیران در کشور است که این عنوان، شعار نیست، استان اصفهان به معنای واقعی کلمه جهاد را به عرصه ظهور رسانده و تقدیم ۲۴ هزار شهید و فعالیت بالغ بر ۱۵ هزار تشکل مردمی سند آن است.

وی افزود: به خیران و شهدا در استان اصفهان مباهات می‌کنیم و خیران و خیریه‌ها نه تنها کار خیر انجام می‌دهند، بلکه ابداع‌کننده الگو هستند، خیران در تاریخ و هویت کشور و استان ریشه دارند و پس از انقلاب شاهد شکوفایی بسیار زیاد خیریه‌ها بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: مردم اصفهان گوهرهای گرانبهایی در وجود خود دارند و خیریه‌های سلامت استان در کشور بی‌نظیر هستند، همچنین خیران مدرسه‌ساز استان در کشور اول هستند و حتی گاهی اوقات جلوتر از دولت عمل می‌کنند؛ حمایت از نخبگان تحصیلی و اقشار آسیب‌دیده نیز کار خیران است و مردمی انجام می‌شود.

جان‌نثاری با بیان اینکه در متمدن بودن مردم اصفهان شکی نیست، ادامه داد: در ایام محرم و صفر در استان اصفهان به ویژه در شهر اصفهان یک ساعت در شبانه روز نیست که اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نباشد، در دهه گرامیداشت وفات حضرت زهرا (س) یک خیابان نیست که در آن بزرگداشت حضرت صدیقه (س) نباشد و جشن ولایت امام زمان (عج) در اصفهان به طور ویژه گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: مردم اصفهان آنجا که باید حسینی باشند، ۲۴ هزار شهید دادند و آنجا که باید علوی باشند و خدمت به مستمندان بدهند، ۱۵ هزار تشکل مردمی را تشکیل دادند و امروز که مقام معظم رهبری فرمودند به مردم غزه و لبنان کمک شود، استان اصفهان در این امر پیش‌قدم خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: از امروز طرحی به نام شهید نیلفروشان اجرایی می‌شود که با اجرای آن در تمام استان جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام و برای مردم غزه و لبنان ارسال می‌شود، مردم اصفهان همه جا پای کار و عاشق ولایت ۱۴ معصوم و حضرت امیرالمومنین (ع) هستند و هر کاری که اهل بیت را خوشحال می‌کند، نسبت به آن اهتمام دارند.

کد خبر 799163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.