حرکت خودروهای برقی با سوخت ناترازی

کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو گفت: از آنجایی که کشور در حوزه‌های کلان انرژی از جمله برق، با ناترازی قابل توجهی روبه‌رو است، واردات و مونتاژ خودروهای برقی به‌عنوان یک سیاست اشتباه و هزینه‌بر برای کشور، دولت و مصرف‌کننده ارزیابی شده است.

مسیح فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که کشور در حوزه‌های کلان انرژی از جمله برق، با ناترازی قابل توجهی روبه‌رو است؛ سال ۱۴۰۲ ناترازی برق حدود ۱۵ هزار مگاوات گزارش شده بود و در سال جاری این رقم به ۱۹ تا ۲۰ هزار مگاوات رسیده است، خاموشی‌های متعدد به‌ویژه در صنایع، گواه بر این مشکل است و پیش‌بینی می‌شود که ناترازی در سال ۱۴۰۴ به مرز ۲۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: در چنین شرایطی واردات و مونتاژ خودروهای برقی به‌عنوان یک سیاست اشتباه و هزینه‌بر برای کشور، دولت و مصرف‌کننده ارزیابی شده است؛ مشکلاتی همچون نبود ایستگاه‌های شارژ، خدمات پس از فروش ناکافی و مسائل حفظ ایمنی این خودروها به‌دلیل شرایط باتری از دیگر چالش‌های این نوع خودروها به شمار می‌آید.

حرکت خودروهای برقی با سوخت ناترازی

حرکت دنیا به سمت تولید خودروهای هیدروژنی

کارشناس و فعال صنعت و بازار خودرو گفت: دولت چهاردهم در سیاست‌گذاری جدید، به این نتیجه رسیده است که اولویت تخصیص ارز را از خودروهای برقی برداشته و به خودروهای هایبرید و بنزینی متمرکز کند.

فرزانه افزود: در سطح بین‌المللی نیز تغییرات قابل توجهی در سیاست‌گذاری‌ها و بازار خودروهای برقی دیده می‌شود، به‌عنوان نمونه فروش خودروهای الکتریکی در آلمان در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و خودروسازان به سمت تولید خودروهای هیدروژنی پیش می‌روند، که نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز نبودن خودروهای برقی در سطح جهانی است.

کد خبر 799137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.