افتتاح بازیکده و کتابخانه «احسان» در محله کردآباد به مناسبت هفته کودک

آیین افتتاح بازیکده و کتابخانه فرهنگسرای احسان در محله کردآباد با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی در منطقه ۴ شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، افتتاحیه بازیکده و کتابخانه فرهنگسرای احسان در محله کردآباد با حضور کمال حیدری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی در محله کردآباد منطقه ۴ شهرداری اصفهان برگزار شد.

کمال حیدری در حاشیه این آیین با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این سیاستی است که همکاران ما در سازمان اتخاذ کرده‌اند و در همین راستا بازیکده‌هایی در محله‌های مختلف احداث شده است؛ هم‌اکنون بازیکده «احسان» در محله کردآباد آغاز به کار کرد.

وی با بیان این اینکه تفریح و یادگیری به رشد کودکان کمک می‌کند، افزود: بازی ابزاری برای رشد کودکان و نوجوانان است و بازیکده‌ها می‌تواند محل امنی برای گردهم آمدن کودکان و نوجوانان با خانواده‌ها باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح کتابخانه اختصاصی این فرهنگسرا گفت: با راه‌اندازی این کتابخانه تعداد متنوعی از کتب کودک و نوجوان در اختیار کودکان و نوجوانان این منطقه قرار می‌گیرد.

حیدری تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد تا با ارائه تجهیزات و امکانات از پتانسیل مساجد و حسینیه‌های محلات برای کتابخانه و بازیکده استفاده شود.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با بهره‌مندی از امکانات کتابخانه و بازیکده در مساجد مناطق پانزده‌گانه شهرداری برای ایجاد نشاط و شادابی بیشتر کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از هم‌زمانی این افتتاحیه با روز جهانی کودک و برگزاری جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان اظهار خرسندی کرد و افزود: این تقارن ارزشمندی برای کودکان و نوجوانانی است که مهم‌ترین سرمایه و آینده‌سازان کشور هستند.

حیدری اظهار کرد: در حال حاضر مشکلاتی در زمینه تعلیم و تربیت وجود دارد و خانواده‌ها فضای گفتمانی با کودکان و نوجوانان را نیاموخته‌اند و از یکدیگر فاصله گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: امروزه اغلب فرزندان در فضای مجازی سیر می‌کنند، اما این مجموعه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که والدین و فرزندان کنار یکدیگر بازی می‌کنند تا از فاصله ارتباطی بین اعضای خانواده کاسته شود.

کد خبر 799109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.