اقتصاد دانش‌بنیان باید ۲۰ درصد محقق شود

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان باید به هدف تحقق ۲۰ درصدی نزدیک شود، در حالی که با توجه به آمارها تاکنون تنها ۲ درصد آن محقق شده است.

محمدامین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش، با سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه به‌عنوان رسالت اصلی خود، به‌دنبال رفع مسائل کلان است.

وی افزود: این مجموعه به‌ویژه بر مسئله‌محوری تأکید دارد و در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که محصولات رقابتی در مقابل محصولات خارجی تولید می‌کنند، از تولیدات داخلی حمایت کند.

مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش با اشاره به برنامه‌های مختلف این شرکت از جمله سرمایه‌گذاری‌های خرد استانی و اعطای تسهیلات به فناوران و نوآوران زیست‌بوم علمی تصریح کرد: یکی از معیارهای اصلی برای ارائه این تسهیلات، مسئله‌محور بودن طرح‌ها و برخورداری از برنامه‌های اجرایی قوی است.

رجبی عنوان کرد: از دو سال پیش با برگزاری رویداد «تا ثریا» گفتمان‌سازی در این زمینه را آغاز کردیم و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک تحقیقاتی، صنعتی مبارکه و دولت‌آباد نیز توانسته‌اند از این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌مند شوند و به رشد و توسعه خود ادامه دهند.

اقتصاد دانش‌بنیان باید ۲۰ درصد محقق شود

وی در توصیه‌ای به فعالان اقتصادی و فناوران گفت: اقتصاد دانش‌بنیان باید به هدف تحقق ۲۰ درصدی نزدیک شود، در حالی که با توجه به آمارها تاکنون تنها ۲ درصد آن محقق شده است؛ برای به حرکت درآوردن زنجیره ارزش در استان اصفهان، نیاز به گفتمان‌سازی و ترویج این فرهنگ است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در این مسیر گفت: مشارکت مردمی در این فرایند می‌تواند به جهش تولید کمک کند و ما به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خرد از سوی مردم در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

کد خبر 798982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.