تبلیغ دینی مبتنی بر رأفت، رحمت و رهبانیت باشد

امام جمعه قزوین گفت: اگر ما مبلغ دین هستیم، باید از طریق سه عنصر رأفت، رحمت و رهبانیت وارد قلب افراد شویم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _چهارشنبه هجدهم مهر_ در نشست بصیرتی ائمه جماعات دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: امروز همه ما می‌دانیم که کلید آزادی قدس، کعبه و مکه «ولایت» است، همان‌طور که کلید آزادی کربلا ولایت بود. این ولایت است که همه چیز را ساماندهی می‌کند و هر چیزی را در سر جای خود قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: اثرگذارترین تبلیغ در تاریخ، تبلیغ رسول گرامی اسلام در روز غدیر خم بود که ولایت ائمه (ع) را به رسالت انبیای عظام وصل کرد و چشم‌انداز این مسیر را برای همه مشخص کرد. باید بدانیم قرآن سرتاسر امیدافزایی است و ما هم باید ببینیم پیش از این کجا بودیم، اکنون در کجاییم و چقدر به قله نزدیک شده‌ایم؟

صدای دیروز فیضیه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بلند شده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اکنون صدای دیروز طلاب مدرسه فیضیه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بلند شده است، گفت: در کشور روآندا محفل مناظره بین علمای مسلمان و مسیحی در ملأ عام برگزار می‌شود که از این طریق ماهیانه حداقل هزار نفر به اسلام می‌پیوندند. بنابراین ما باید از بین مسیحیان یارگیری کنیم، زیرا این عزیزان آماده پیوستن به اسلام هستند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اگر ما مبلغ دین هستیم، باید از طریق سه عنصر رأفت، رحمت و رهبانیت وارد قلب افراد شویم تا بتوانیم اثرگذار باشیم. اکنون ما بیش از ۲ میلیارد مسیحی در دنیا داریم که می‌توانند مخاطب‌های ما باشند. یک‌دسته از مخاطبان مبلغان ما مسیحیان هستند که آماده پذیرش ولایت اهل بیت (ع) هستند.

وی افزود: امروز جماعتی از یهود وانمود می‌کنند ما ضدصهیونیست هستیم که با توجه به آیات قرآن ما نمی‌توانیم این‌ها را باور کنیم. برخی یهودیان احتمال می‌دهند بساط رژیم صهیونیستی به عنوان محوریت سیاسی یهودیان جمع می‌شود، به همین دلیل برخی از آن‌ها خودشان را طوری ضدصهیونیستم جلوه می‌دهند که پس از پایان رژیم صهیونیستی ریشه‌شان کنده نشود.

صهیونیست‌ها مصداق تمام و کمال فتنه هستند

امام جمعه شهر قزوین ادامه داد: این دسته خطرشان حتی از یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند، بیشتر است، رفتار صهیونیست‌ها همواره ریشه در کینه و عداوت دارد و در دنیا فتنه‌ای بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از صهیونیسم نداریم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها مصداق تمام و کمال فتنه هستند، گفت: نقطه ضعف صهیونیست‌ها این است که جانشان و مالشان را خیلی دوست دارند و بنابراین بندرهای تجاری صهیونیست‌ها و جان آنها باید هدف قرار بگیرد تا بتوانیم آتش این فتنه را خاموش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شاه می‌خواست نام امام‌خمینی (ره) گم شود، اما طلبه‌ها نام امام (ره) را فریاد کشیدند. ما حتی در آن شرایط خفقان هم به پیروزی امیدوار بودیم و امروز که همه دنیا نام امام (ره) را فریاد می‌زنند و ادامه‌دهنده راه ایشان هستند، چرا نباید امیدوار باشیم؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امام راحل (ره) به این دلیل تبعید شدند که جامعه ما هنوز آمادگی نداشت و لایق حضور امام (ره) نبود، اما در سال‌های بعد مردم بیدار شدند، پای کار امام (ره) آمدند، مجروح شدند و به شهادت رسیدند، در زندان‌ها شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند و این گونه بود که امام (ره) هم برگشت.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: زمانی که ایران قیام کرد و ایرانیان گفتند خدایا ما اماممان را می‌خواهیم و لیاقتمان را هم نشان می‌دهیم، امام (ره) آمد. بنابراین می‌توان گفت ایران قیام کرد امام (ره) آمد، اگر جهان قیام کند چه کسی می‌آید؟

کد خبر 798951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.