سامانه بارشی از امروز فعال می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز یکشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از امروز تا یکشنبه فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات مازندران، فردا جنوب کرمان، هرمزگان، نوار غربی و جنوب شرق فارس، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و جمعه ارتفاعات و دامنه در شمال و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز شنبه شرایط مذکور برای گیلان، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، جنوب غرب کرمان و شرق فارس و یکشنبه برای اردبیل، گیلان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال شرق آذربایجان شرقی و مرکز و جنوب غرب کرمان انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن رواناب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، وجود دارد که باید توصیه‌های ایمنی مرتبط با این شرایط مد نظر قرار داشته باشد.

ضیائیان گفت: پرهیز از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع از جمله مواردی است که رعایت آنها می‌تواند از بروز خسارت در مناطق مذکور پیشگیری کند.

کد خبر 798918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.