تسهیلات لازم برای احیای خانه‌های تاریخی اشخاص حقیقی در سنندج لحاظ شود

شهردار سنندج گفت: تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر سنندج همچون خانه‌های هنرمندان و مفاخر سرشناس این شهر در اختیار اشخاص حقیقی قرار دارد که باید برای احیای آن‌ها تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امروز _چهارشنبه هیجدهم مهر_ در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی کردستان اظهار کرد: بافت تاریخی هر شهری، هویت و گذشته آن شهر است که برای نگهداشت آن باید تلاش لازم را کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر سنندج، شهری صنعتی نیست و دارای آب و هوای پاکی است، می‌توان در راستای رونق گردشگری استان از این مسئله بهره گرفت.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج از سرمایه‌گذارانی که نسبت به احیای اماکن تاریخی اقدام می‌کنند، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

رشیدی تاکید کرد: تعدادی از خانه‌های قدیمی شهر سنندج همچون خانه‌های هنرمندان و مفاخر سرشناس این شهر در اختیار اشخاص حقیقی قرار دارد که باید برای احیای آنها تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

تعریف کاربری برای احیای اماکن تاریخی متناسب با مقتضیات روز باشد

کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی چند سال اخیر بر روی تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان تمرکز شده است تا منجر به افزایش ورود گردشگران به استان شود.

وی افزود: بافت‌های تاریخی سرمایه‌های هر شهری هستند که سرزندگی و تداوم حیات شهرها در این بافت‌ها باید لحاظ شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: متناسب با مقتضیات زمانه باید با بافت‌های تاریخی برخورد شود و برای هر مکان تاریخی، نمی‌توان هر نوع کاربری را تعریف کرد.

کد خبر 798915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.